بانک توسعه تعاون نشان ممتاز جهش تولید دریافت کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان ممتاز جهش تولید را به مدیرعامل بانک توسعه تعاون اهداکرد.
تصویر بانک توسعه تعاون نشان ممتاز جهش تولید دریافت کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش تجلیل از عملکرد بنگاه‌های اقتصادی برتر ( جهش تولید و بهره‌وری) نشان ممتاز جهش تولید را به حجت الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون اهدا کرد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش که درمجتمع فرهنگی تلاش برگزارشد، اظهار کرد: شرکت‌ها و برندهای مطرح ملی درصنایع نفت، انرژی، معادن، حمل و نقل و کشتیرانی در زیرمجموعه اقتصادی وزارتخانه مشغول به فعالیت هستند که سهم مهمی از تولید ناخالص ملی برعهده این واحدها است.

شریعتمداری افزود: اصل شفافیت و حکمرانی خوب در واحدهای اقتصادی وزارتخانه جاری شده است و بانک توسعه تعاون، شستا، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی فولاد به عنوان واحدهای ناظر، شرکت‌های زیر مجموعه را به خوبی راهبری می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سال جهش تولید گفت: معاونت امور اقتصادی وزارتخانه در ابتدای سال با سیاستگذاری صحیح و فرماندهی مناسب برای تحقق این شعار گام برداشت، برنامه‌های لازم را به بنگاه‌های زیر مجموعه ابلاغ و در ماه‌های اخیر نیز شاخص بهره‌ وری بنگاه‌های اقتصادی را اندازه‌گیری کرد.

شریعتمداری، این ارزیابی را اقدامی جدید خواند که در زیرمجموعه واحدهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و ادامه داد: جهش تولید و رشد پایدار در سطح کلان اتفاق نمی‌افتد مگر این که در حوزه‌ها و لایه‌های گوناگون بستر آن فراهم شود.

حجت اله میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: بانک توسعه تعاون در اجرای طرحهای ملی، اقدامات متنوعی به اجرا در آورده است و مدیر عامل بانک نیز اهتمام ویژه‌ای به این مهم داشته است.

وی درباره نحوه انتخاب بنگاه‌های برتر اقتصادی از بین حدود ۴۰۰ شرکت زیرمجموعه توضیح داد: در این زمینه شاخص‌های مهمی یعنی رشد فروش، رشد حاشیه سود ناخالص، رشد مقداری تولید، رشد صادرات و درآمد ارزی، رشد سود، سرمایه‌گذاری جدید، توسعه محصولات، تغییرات فنی و تکنولوژیک شامل بازسازی، تعمیرات و نوسازی بنیادی و پیشرفت فیزیکی و مالی مد نظر قرار گرفتند.

سازمان‌ها، هلدینگ‌ها و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نقش بسزایی در ایفای نقش 10 درصدی این وزارتخانه در بخش تولید ناخالص داخلی (GDP) داشتند و در پایان سال 1399 ظرفیت بالقوه خود را به نمایش گذاشتند.

هدف اصلی از برگزاری این همایش ارج نهادن به بنگاه‌هایی بود که به‌رغم تشدید تحریم‌های ظالمانه اقتصادی آمریکا علیه ایران و فراگیری کرونا با اقدامات خود در مسیر تحقق شعار سال گام برداشتند و به بهره‌وری و کار آیی مطلوبی دست یافتند. در این همایش از 26 بنگاه اقتصادی برتر درزمینهٔ تحقق جهش تولید و 11 شرکت برتر در راستای دستیابی به بهره‌وری تجلیل شد.

290713