پیام مدیرعامل بانک توسعه تعاون به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

به مناسبت سوم خردادماه ، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت ، ایثار و پیروزی مدیرعامل بانک توسعه تعاون پیامی تبریکی صادر کرد.
تصویر پیام مدیرعامل بانک توسعه تعاون به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش سایت خبری پرسون، انقلاب اسلامی حاصل مجاهدت ها و مبارزات مستمر مردم این مرز و بوم به رهبری علمای اسلام در پهنه تاریخ است، مبارزه ای که در دوره معاصر و عمدتا از سال 1341 به بعد به رهبری امام راحل و به نحوی منسجم و سازمان یافته تداوم یافت و سرانجام به سرنگونی رژیم ستم شاهی انجامید، رژیمی که از حمایت کامل قدرت های بزرگ دوران خود برخوردار بود.

و به این ترتیب، با به ثمر رسیدن این نهضت ریشه دار در رخداد بزرگ و تاریخی بهمن ماه 1357، و تاسیس جمهوری اسلامی ایران، براندازان ضد انقلاب که منافع خود را در خطر می دیدند به جنب و جوش افتادند و توطئه‌های بسیاری علیه حکومت نوپای اسلامی توسط استکبار جهانی شکل گرفت. از اقدام برای کودتا تا راه‌اندازی شورش‌های محلی با قصد تجزیه بخش هائی از ایران، اقدامات تجاوزکارانه چون حادثه طبس، ترور شخصیت‌های مؤثر و برجسته انقلاب، تبلیغات منفی گسترده رسانه‌ای در سطح جهان به‌منظور مخدوش کردن چهره انقلاب، حصر اقتصادی و سرانجام به دلیل ناتوانی و شکست در تمامی این نقشه‌ها، اقدام به حمله مستقیم نظامی با تحریک رژیم بعثی صددام.

در 31 شهریورماه 59، صدام با این خیال که ایران انقلابی در شرایط مطلوبی به لحاظ نظامی قرار ندارد و ظرف دو هفته می‌توان تهران را تصرف کرد، با طرح دعاوی ارضی واهی و هجوم همه‌جانبه از مرزهای شمال غربی، غرب و جنوبی کشور و از زمین و دریا و هوا، جنگی تمام‌عیار را بر ایران اسلامی تحمیل نمود که 8 سال به طول انجامید و خسارات مالی و جانی سنگینی به بار آورد، جنگی که برای رهبری و ملت ایران نه جنگ بلکه دفاع مقدس بود و نقطه اوج آن اشغال و آزادسازی خرمشهر قهرمان می‌باشد.

خرمشهر، شهری که خیابان‌ها، کوچه‌ها و خانه‌های آن به مدت 34 روز شاهد مقاومت چند صد جوان شجاع بسیجی همراه تعداد محدودی از نیروهای ارتش و سپاه مجهز به سلاح سبک در مقابل چند ده هزار سرباز تا بن دندان مسلح بعثی با پشتیبانی توپخانه و صدها دستگاه تانک و هواپیما بود و تصرف آن برای دشمن متجاوز به کابوسی بزرگ تبدیل شد. خرمشهر حماسه‌ها آفرید و خونین‌شهر شد. شهری که دشمن تصور می‌کرد در دو روز به‌زانو درآید، ارتش بعثی را زمین‌گیر کرد و تمامی نقشه‌های استکبار جهانی را برای اشغال برق‌آسای خاک ایران نقش بر آب ساخت. مدافعین کم شمار شهر صحنه‌های غرورآفرینی از شجاعت و ایمان بر صفحات تاریخ این مرزوبوم ترسیم کردند و درس‌ها به دشمن آموختند. مقاومت رزمندگان اسلام علیه دشمن متجاوز در تمامی جبهه‌های جنگ تا 20 ماه بعد یعنی تا عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر همچنان ادامه یافت و در این مدت مردم و دولت ایران اسلامی چشم‌انتظار بازگشت خونین‌شهر، شهر خون و قیام به دامان وطن باقی ماندند و لحظه‌ای از یاد آن غافل نشدند، انتظاری که با رشادت فرزندان ایران‌زمین در سوم خرداد ماه به پایان رسید.

تکرار و بزرگداشت این روز در سالیان متوالی ،گویای این حقیقت تغییر ناپذیراست که در برابر تجاوز اجانب در هر شکل و هر زمان ،آنچه ضامن حفظ و پاسداشت حریم های آرمانی ،معنوی و ملی خواهد بود ،همانا ایمان راسخ به خداوند و سعی و مقاومت پیگیرانه است .همانند آنچه امروز در میدان مقدس مقاومت اقتصادی تجربه می کنیم و ان شاء الله سرانجامی سترگ چون فتح خرمشهر و فتوحات بزرگ دیگر را در پی خواهد داشت .سالروز این حماسه بزرگ در تاریخ ایران اسلامی را گرامی می دارم و از خداوند بزرگ می خواهم که ما و همه رزم آوران عرصه نبرد اقتصادی را بر مسیر شهدای غیورفتح خرمشهرثابت قدم گرداند .

290528