محمود قاسم نژاد خبر داد؛

مشارکت 60 هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات 1400 در گیلان

رییس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای استان در انتخابات 1400 گفت: ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی و انتظامی عهده دار برگزاری انتخابات در گیلان برگزار هستند.
تصویر مشارکت 60 هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات 1400 در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، رییس ستاد انتخابات گیلان گفت: با توجه به برگزاری ۳ انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های شهر و روستا و اولین انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در استان تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم پیش بینی شده است.

محمود قاسم نژاد با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در گیلان گفت: ۳ هزار و ۳۰۵ شعبه ثابت و سیار برای انتخابات ریاست جمهوری و ۳ هزار و ۵۲۸ شعبه ثابت و سیار برای ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و ۱۵۷ شعبه نیز برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به مصوبه وزارت کشور مبنی بر الکترونیکی شدن انتخابات در کلان شهر‌ها تصریح کرد: رشت تنها شهر گیلان است که انتخابات آن الکترونیکی برگزار خواهد شد.

محمود قاسم نژاد تعداد شهر‌های واجد شرایط انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی را ۵۳ شهر اعلام کرد و افزود: رشت ۱۱ عضو شورا، آستارا، انزلی، تالش، لنگرود، لاهیجان ۷ عضوشورا و ۴۸ شهر نیز شوراهایشان ۵ عضو دارد.

وی تعداد روستا‌های واجد شرایط انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی را ۲ هزار و ۱۷۲ روستا اعلام کرد.

رییس ستاد انتخابات گیلان در خصوص وضعیت مشارکت مردم درانتخابات ادوار گذشته در استان گفت: متوسط مشارکت یازده دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۲ و ۹ دهم درصد و مشارکت دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری ۶۶ و ۴ دهم درصد و متوسط مشارکت ۵ دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۶۹ و ۶ دهم درصد بود.

منبع: صدا و سیما

290411