در چهل و دومین دوره؛

کشتی‌گیران زنجانی در مسابقات جام تختی ناکام ماندند

رییس هیات کشتی استان زنجان از بدشانسی سه کشتی‌گیر اعزامی زنجان به چهل و دومین دوره مسابقات بین‌المللی جام تختی خبر داد.

تصویر کشتی‌گیران زنجانی در مسابقات جام تختی ناکام ماندند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، عباس محمدی افزود: در این مسابقات که با حضور کشتی‌گیران برتر و منتخب در ۲ رشته آزاد و فرنگی و طی روزهای ۲۹ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری تهران برگزار شد "میثم نصیری" در مرحله نیمه‌نهایی غافلگیر شد و کشتی را به "ابوالفضل حاجی‌پور " واگذار کرد اما افتخارآفرینی این کشتی‌گیر صاحب‌نام و عنوان‌دار برای کشور و استان در سال‌های گذشته، بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه نصیری با توجه به اینکه در مسابقات رده‌بندی کشتی نگرفت نام وی از لیست حذف شد وگرنه می‌توانست نشان برنز این رقابت‌ها را در وزن ۶۵ کیلوگرم از آن خود کند، اظهار داشت: این آزادکار جسور و جنگنده و پا به سن گذاشته زنجانی با بوسه بر چهار گوشه تشک در اوج با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

میثم نصیری نه فقط مدال طلا و برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد بلکه در بازی‌های المپیک ریو و پیکارهای جهانی ۲۰۱۷ فرانسه نیز حضور داشت و به همین دلیل با چم و خم این رشته ورزشی آشنایی بهتر و بیشتری دارد.

محمدی افزود: میثم حیدری دیگر آزادکار مطرح زنجان نیز که در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی می‌گیرد در این رقابت‌ها از ناحیه مچ دست دچار آسیب‌دیدگی شد وگرنه می‌توانست به نشان برنز این دوره از پیکارها دست پیدا کند و مهدی یاری فرد از کشتی‌گیران فرنگی کار ۶۷ کیلوگرم زنجانی نیز که نخستین حضور خود در این مسابقات را تجربه می‌کرد در جایگاه هفتم ایستاد.

رییس هیات کشتی استان زنجان گفت: حضور سه کشتی‌گیر از استان زنجان در مسابقات جام تختی، تاکنون سابقه نداشت و این نشان از روند رو به رشد این رشته ورزشی زنجان است و تلاش می‌شود رشته ورزشی کشتی زنجان به جایگاه اصلی و واقعی خود نزدیک شود.

وی، اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و وضعیت قرمز کرونایی این استان، تمرینات کشتی‌گیران عنوان دار و شاخص زنجان بسیار کم و فشرده بود اما با این وجود آنها زیر نظر مربیان خود تمرین کردند تا با آمادگی در این مسابقات حاضر شوند که متاسفانه بخت با آنان یار نشد.

منبع: ایرنا

290365