مدیر عامل مجتمع کاریزبوم در گفتگو با پرسون خبر داد:

تخصیص ۲۵۰میلیون متر مکعب آب دریای عمان به صنعت و کشاورزی یزد

مدیر عامل مجتمع کاریزبوم از تخصیص ۲۵۰میلیون متر مکعب آب دریای عمان به صنعت و کشاورزی یزد خبر داد.
تصویر تخصیص ۲۵۰میلیون متر مکعب آب دریای عمان به صنعت و کشاورزی یزد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، مجید نصیری مدیرعامل مجتمع کاریزبوم یزد در گفتگو با خبرنگار پرسون با اشاره به اینکه موسسه کوثر یزد با نظر امام جمعه فقید یزد مرحوم حجت الاسلام صدوقی در سال 1372 با هدف تأمین منابع مالی انتقال آب به یزد افتتاح شده است گفت: در آن زمان اولین مأموریت این موسسه، پروژه خط یک انتقال آب از کوهرنگ به یزد بود که در آن زمان 30درصد از منابع مالی این پروژه را تامین کرد.

مدیر عامل مجتمع کاریزبوم در ادامه از کلنگ زنی ۵ پروژه مهم عمرانی در مجموعه کاریزبوم خبر داد و اظهار داشت: یکی از مهمترین این پروژه ها، انتقال آب از دریا عمان است که با پیگری های موسسه کوثر مجوز تخصیص 250میلیپن متر مکعب آب از دریای عمان توسط وزارت نیرو مشروط به مطالعات صادر شده که از دوسال گذشته این مطالعات انجام و به وزارت نیرو ارسال شده که در حال بررسی است.

وی افزود: همچنین در حال پیگیری اخذ زمینی به وسعت 300هکتار در استان هرمزگان برای اجرای این طرح و در مرحله بعد جذب سرمایه گذار خواهیم بود و مصرف این آب هم در صنعت و کشاورزی خواهد بود.

نصیری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتقال آب شرب از سد خرسان به یزد هم گفت: هر چند این طرح از وظایف وزارت نیرو محسوب می شود اما در زمینه تامین مالی و اجرایی شدن طرح نیز پیشنهاداتی از سوی موسسه ارائه شده است.

وی ساخت تصفیه خانه تکمیلی را از دیگر پروژه های در دست اقدام عنوان و ابراز داشت: یکی از معضلاتی که برای شهرهای زارچ و شاهدیه که در نزدیکی تصفیه خانه آب و فاضلاب قرار دارندبحث پشه و آلودگی است که بخشی از پساب تصفیه شده وارد برکه ها می شود ضمن اینکه این آب هم کیفیت لازم برای همه نوع مصرفی را ندارد و با راه‌اندازی تصفیه خانه تکمیلی آب تصفیه شده مجددا تصفیه و در اختیار صنعت و کشاورزی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل کاریزبوم یزد تصریح کرد: کلنگ زنی مخزن متعادل ساز با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی موسسه کوثر و مشارکت شرکت سرب و روی مهدی آباد به زمین زده شد که با بهره برداری از آن قادر به تصفیه 250لیتر آب در ثانیه خواهیم بود و گام موثری در حذف آلودگی ها برداشته می شود.

نصیری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قرار است مجتمع کاریزبوم در وسعت دوهزار هکتاری محلی برای تفریح و ورزش و نشاط خانواده ها باشد گفت: این مجموعه در سه فاز ۷۰۰ هکتاری اجرایی خواهد شد که شامل 8پردیس ورزشی, تندرستی, تجاری، خدماتی، تفریحی، توریستی، باغ ویلایی و فرهنگی بوده که عملیات زیر ساختی فاز اول به وسعت 760 هکتار انجام گرفته است.

وی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران از پردیس باغ ویلایی این مجموعه تفریحی گردشگری اظهار داشت: در حال حاضر در بحث فروش باغ ویلایی خوب عمل شده و استقبال مردم نشان دهنده درک اهمیت سرمایه گذاری در این مجموعه است و از همین جا از سرمایه گذاران برای پردیس‌های تجاری و دیگر پردیس ها هم دعوت میکنیم.

نصیری در پایان پروژه انتقال گاز به مجموعه و احداث هتل سنتی، رستوران و سالن اجتماعات، ایجاد فضای تفریحی در کنار مسیر سیل بند، آماده سازی مسیر سیل بند برای دوچرخه سواری، اسکیت و پیاده روی، احداث پارک ۳۰هکتاری در مجموعه کاریزبوم با مشارکت موسسه کوثر و منابع طبیعی را از دیگر اقدامات پیش رو برشمرد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

289778