معاون عمرانی استاندار یزد خبر داد:

آب خلیج فارس به یزد رسید

معاون عمرانی استاندار یزد گفت: ورود صنعت به پروژه انتقال آب باعث عملیاتی شدن و تسریع در اجرای آن شد، به گونه ای که پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و استان یزد از ابر پروژه هایی است که با بالاترین سرعت و کوتاه‌ترین زمان اجرایی شد و شاهد بهره برداری از آن هستیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: انتقال آب از خلیج فارس برای استان، تصمیم بزرگ و به اذعان برخی نشدنی بود که عملیات اجرایی آن به طور جدی از سه سال پیش آغاز شد.

‌محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندا‌ر یزد صبح امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه استان، بهره برداری از این پروژه در اسفند ماه جاری را از سوی مسئولان استان نوید داد، وعده ای که در موعد مقرر محقق شد.

و‌ی ادامه داد: به دنبال خشکسالی های پی در پی و فقر منابع آب زیرزمینی، تامین آب از خارج از استان، تنها راهکار برای تامین آب شرب و غیرشرب به استان کویری یزد است.

صادقیان افزود: سالهاست استان درصدد تامین آب شرب مورد نیاز مردم از حوزه‌های داخل و تامین آب مورد نیاز صنعت از حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و با رسیدن آب از خلیج فارس به استان نه تنها صنایع، بلکه همه مردم به نوعی از این نعمت بهره مند خواهند شد.

‌معاون عمرانی استاندار گفت: پروژه های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در سالهای گذشته مورد توجه مسئولان استان بوده و پیگیری های زیادی برای عملیاتی شدن آن انجام شده است.

وی اظهار کرد: ورود صنعت به پروژه انتقال آب باعث عملیاتی شدن و تسریع در اجرای آن شد، به گونه ای که پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و استان یزد از ابر پروژه هایی است که با بالاترین سرعت و کوتاه‌ترین زمان اجرایی شد و شاهد بهره برداری از آن هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اعلام خبر برگزاری آیین بهره برداری از خط انتقال آب خلیج فارس به استان یزد در روز یک‌شنبه ۲۴ اسفند ماه به صورت ویدیوکنفرانسی با حضور رئیس جمهور، ‌ادامه داد: این خبر نوید بخش ایمان به برداشتن گام های بزرگ در سایه مشارکت صنایع بزرگ کشور در کنار هم، اعتماد به توانمندی مهندسان و تولید کنندگان کشور و ایجاد باور خواستن و توانستن است.

صادقیان با بیان اینکه قطعه ‌٣ خط یک انتقال آب از خلیج فارس به شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در روز یک‌شنبه افتتاح خواهد شد، افزود: با توجه به نیاز آبی استان در این چند سال گذشته، با مطالعه و بررسی توسط مشاوران و با استفاده از دانش نخبگان و مسئولان سابق کشور در حوزه آب، به این نتیجه رسیدیم که تنها منبع پایدار تامین آب شرب در داخل کشور رودخانه و سد خرسان است و از دو سال طراحی ها و تامین منابع مالی آن پیگیری شد و باز نیز باید پیگیری کنیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود .

معاون عمرانی استاندار با اشاره به استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان یزد با بالاترین ضریب امنیت سرمایه گذاری در کشور، گفت: با توجه به این مهم برای تامین آب غیر شرب به ویژه در بخش صنایع، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار استان قرار داشته است.

وی ادامه داد: ‌این پروژه با رفع نیاز آبی در کویر باعث رشد و توسعه متوازن صنعت در کشور شده و آرزوها را به واقعیت تبدیل خواهد کرد.

صادقیان خاطرنشان کرد: امروز جدای از شکل اجرای پروژه از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت یا وزارت نیرو و دیگر موضوعات کلان مرتبط با آن، تحقق هدف انتقال آب به فلات مرکزی ما را به مرحله ایمان به توان اجرایی شدن چنین ابر پروژه هایی برای استان می رساند که یزد را بیش از پیش در مسیر عمران و آبادانی قرار خواهد داد.

معاون عمرانی استاندار در پایان خاطرنشان کرد: ‌کل پروژه از خلیج فارس تا یزد ۸۲۵ کیلومتر است که قطعه اول آن ۳۰۵ کیلومتر تا گل گهر افتتاح شده، قطعه دوم به طول ۱۵۰ کیلومتر از گل گهر تا مس سرچشمه در روز یک‌شنبه ۲۴ اسفند ماه سال جاری و قطعه سوم از مس سرچشمه تا اردکان به‌طول ۳۷۰ کیلومتر نیز روز یک‌شنبه هفته جاری افتتاح می شود.

انتخاب پیام/

حیران_استان یزد

257374

مطالب مرتبط