فرهنگ و رسانه در خانه هلال فرهنگ و هنر شهرستان اشکذر پیوند خورد

مراسم افتتاح خانه هلال فرهنگ و هنر شهرستان اشکذر با حضور مسئولین استان و شهرستان اشکذر برگزار شد.
تصویر فرهنگ و رسانه در خانه هلال فرهنگ و هنر شهرستان اشکذر پیوند خورد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، مراسم افتتاح خانه هلال فرهنگ و هنر شهرستان اشکذر با حضور مسئولین استان و شهرستان اشکذر برگزار شد.

هادی هادی نسب فرماندار شهرستان اشکذر در این مراسم، تأسیس خانه هلال فرهنگ و هنر را منشأ خیر و موجب ایجاد همدلی و هم‌زبانی در سطح شهر داست و در راستای حمایت از خانه‌های هلال فرهنگ و هنر قول مساعد همکاری داد.

حجت‌الاسلام شعشعی نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان نیز این محفل را محفل هنر و رسانه دانست که می‌تواند موجب خیر برای شهرستان اشکذر بوده و به یک پاتوق فرهنگی امن برای حضور کسانی که علاقه‌مند به اطلاع‌رسانی و خبرنگاری هستند تبدیل شود تا این افراد ضمن دریافت آموزش‌های لازم، بتوانند با اطلاع‌رسانی مناسب در مواقع بحران، موجب حفظ آرامش جامعه شوند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا علاقه‌مندان این حوزه، با شکل‌گیری چنین کانون‌هایی در راستای خدمت‌رسانی و انجام‌وظیفه، بیش‌ از پیش فعال شده و تلاشگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان اشکذر نیز بتوانند به‌عنوان الگو در سطح استان مطرح شوند.

مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در سخنان خود در این مراسم عنوان کرد: خوشبختانه جریان فرهنگی بسیار خوبی رقم خورده و راه‌اندازی این جریان می‌تواند موجب رقم خوردن اتفاقات مثبت در جامعه باشد.

وی پیوند فرهنگ و رسانه با امر داوطلبانه را موضوعی مبارک و سازنده عنوان کرد و یادآور شد: هیچ کاری ماندگار نمی‌شود مگر آن که از قید تکلیف و بروکراسی اداری خارج شده و به امری داوطلبانه تبدیل شود که خوشبختانه این ارتباط در حال شکل‌گیری و تقویت است و امیدواریم منشأ و منشور سایر اقدامات مؤثر داوطلبانه شود.

جوادیان زاده همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از خبرنگاران صاحب‌نام عمدتاً از فضاهای داوطلبانه، ظهور و رشد پیدا کرده‌اند گفت: امیدواریم این موضوع استمرار پیدا کرده و با وجود یک کتابخانه تخصصی در این حوزه، یک جریان رسانه‌ای قدرتمند، موجب انسجام و توسعه‌گرا ایجاد شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از همگرا و هم افزا بودن رسانه‌های شهرستان اشکذر افزود: می‌بایست پاتوق‌های فرهنگی مناسبی جهت حضور و استفاده خبرنگاران و علاقه‌مندان به این حوزه ایجاد شده و محلی برای انجام اقدامات فرهنگی باشند.

محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد در ادامه در توضیح اهمیت ارتباط مطبوعات با فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی که امدادرسان و ارائه‌دهنده خدمات است می‌بایست بتواند مورد اقبال بیشتر شهروندان قرار گرفته و ضمن جلب مشارکت بیشتر، موجب ارائه خدمات باکیفیت‌تر و بیشتری به شهروندان و مددجویان شود.

وی شکل‌گیری موضوع خانه‌های هلال فرهنگ و هنر به‌عنوان جمعیت‌های کوچک هلال‌احمر در مناطق کوچک استان در مردادماه سال گذشته را مورد تأکید قرار داد و افزود: هدف ما از ایجاد خانه‌های هلال فرهنگ و هنر، ارائه خدمات امدادی با کیفیت بهتر و در زمان کوتاه‌تر است.

وی ادامه داد: عده‌ای از داوطلبان در روستاهایی که فاصله زیادی از مرکز استان دارد، مشارکت کرده و جمعیت هلال‌احمر نیز آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه داد تا در صورت پیش آمد حوادث ناخواسته، ارزیابی و کمک‌های اولیه تا زمان اعزام تیم‌های اعزامی توسط این افراد انجام شود.

حرازی زاده همچنین با اشاره به تعامل استانی و کشوری برقرار شده با کمیته امداد امام خمینی جهت ارائه آموزش‌های لازم در راستای افزایش تاب‌آوری و توان‌افزایی بانوان و دختران زیر 30 سال گفت: خوشبختانه توانستیم با مشارکت مردمی در خانه‌های هلال فرهنگ و هنر، موجب آزادسازی تعدادی از زندانیان و برخی امور خیریه دیگر شویم.

وی همچنین یادآور شد: خانه‌های هلال فرهنگ و هنر می‌توانند خدمت‌رسان خوبی بوده و به کانون‌هایی برای ایجاد شادابی، پویایی و نشاط در جامعه تبدیل شوند و هر چه ارتباط این خانه‌ها تقویت شود، کیفیت و میزان خدمات نیز افزایش خواهد یافت.

علی مشیری نیا مدیرمسئول اشکذر خبر نیز در پایان این مراسم، شکل‌گیری خانه هلال فرهنگ و هنر در شهرستان اشکذر را ناشی از احساس مسئولیت در برابر جامعه بشری عنوان کرد و افزود: ما بر توانایی خود واقف هستیم و می‌دانیم که می‌توانیم با ابزار رسانه موجب اثرگذاری و ایجاد تحول در جامعه شویم.

وی دستیابی به این هدف را نیازمند برخی ابزارها و امکانات دانست و افزود: یکی از این ابزارها آموزش است و رسانه می‌تواند با تولید محتوای مناسب، موجب آموزش و ارتقای فرهنگ جامعه شده و توانمندی و اثرگذاری خود را به منصه ظهور برساند.

مشیری نیا همچنین با اشاره به ساختمان خیری احداث شده توسط مرحوم حاج فضل‌الله توکلی خاطرنشان کرد: متأسفانه این ساختمان در حال حاضر بدون استفاده باقی‌مانده است و می‌تواند برای جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک پایگاه آموزشی استانی مورد استفاده قرار گرفته و موجب رقم خوردن اتفاقی مهم و مثبت در سطح استان شود.

289711