به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، علی فتح اللهی در جلسه با مدیران بیمه استان اظهار کرد: هر چقدر چتر بیمه ای در جامعهگسترش یابد و این صنعت قشر ضعیف را نیز در بر گیرد، یقیقا یکی از ارکان و آیتم های توسعه یافتگی هر کشوری شمرده میشود.
فرماندار رشت با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی بدون بیمه قابل تصور نیست، گفت: صادرات کالا نیز با توجه به بیمه، امنیت ترددی فراهم شده و انتقال کالا امکان پذیر است.
فتح اللهی اذعان کرد: بیمه به نوعی امنیت اجتماعی، روحی و روانی و امنیت آینده نگری برای یک خانواده را مهیا می کند.
وی تصریح کرد: خانه، خودرو، انتقال بار، درمان و آتش سوزی، بلاهای طبیعی و ... از جمله کارکردهای صنعت بیمه ای در جامعه است.
فرماندار رشت به رده تحریمی بیمه پرداخت و خاطر نشان کرد: آنقدر این مقوله مهم است که در رده تحریمی قرار گرفت و استکبار جهانی محموله های بار کشتی را با شرکت های که می توانست قرار داد بیمه ای شود را مورد تحریم قرار داد.
وی ادامه داد: این صنعت امنیت خاطر خانواده و جامعه را فراهم کرده و هر چقدر چتر حمایتی این صنعت در جامعه گسترش یابد به طور یقین امنیت روحی و روانی در جامعه فراهم میکند.
فتح اللهی به محرومین جامعه پرداخت و بیان داشت: جامعه هدف ما در صنعت بیمه بایستی قشر متوسط به پایین را نیز بیش از پیش در برگیرد چرا که اگر مشاهده کنیم، این قشر بیش از دیگر اقشار در برابر بلایای طبیعی و غیر طبیعی قرار می گیرند.
وی با تاکید بر اینکه حمایت های دولت در این حوزه بیش از پیش بایستی افزایش یابد، گفت: ارائه خدمات مورد نیاز بیمه شوندگان از سوی شرکت ها می تواند انگیزه را در بین مخاطبین افزایش دهد.
فرماندار رشت به موضوع بیمه مزارع و کشت برنج پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه بیمه گذاران حمایت جدی از قشر توانمند کشاورز انجام نمیدهند.
وی ادامه داد: امسال به دلیل کمبود آب، خزانه به مرحله ای رسیده بود که بایستی نشا صورت می گرفت اما انجام نشد و کشاورز با خسارت روبه رو شد.
فتح اللهی اضافه کرد: با مراجعه کشاورزان برای باز پرداخت بیمه، بیمه گذار عدم بحران خشکسالی را بهانه قرار داده و از پرداخت خسارت به کشاورز خودداری مینماید.
فرماندار رشت اذعان داشت: این موضوع در بحث کشورها توسعه یافته اینگونه نبوده و مخاطب نباید مورد هدف قرار گیرد، در حوزه اقتصاد خصوصی بایستی رضایتمندی لازم از سوی بیمه گذار با ارائه خدمات لازم برای مشتریان وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: ارائه بهترین امکانات و رضایتمندی بیشتر مشتری، تبلیغ اثرگذارتری برای ارائه خدمات بیمه گذار خواهد بود.
فتح اللهی با تاکید بر اینکه در ایجاد انگیزه و رضایتمندی مشتریان در صنعت بیمه با مشکلاتی روبه رو هستیم، اظهار داشت: در هنگام ثبت نام، مشتری با ارائه مدارک بیمه می شود و هزینه ای پرداخت می کند اما در هنگام ارائه خدمات پرداخت بیمه ای مدارک و مستندات از مشتریان می طلبند که آنگونه که باید و شاید جایز نیست.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت