معاون استاندار گیلان مطرح کرد؛

بهره حداکثری از ظرفیت فضای مجازی در برگزاری برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر لزوم فضاسازی های مناسب شهری و روستایی به مناسبت حماسه سوم خرداد گفت: با توجه به شیوع کرونا، ناگزیر خواهیم بود برنامه ها را با تجمع حداقلی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار نماییم و در این مسیر به صورت حداکثری از فضای مجازی و رسانه ای استفاده شود.
تصویر بهره حداکثری از ظرفیت فضای مجازی در برگزاری برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمود قاسم نژاد در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت حماسه سوم خرداد با بیان اینکه فتح خرمشهر یک نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی محسوب می شود، افزود: حماسه فتح خرمشهر موجب شد خودباوری در نیروهای دفاعی اعم از بسیج، سپاه و ارتش به وجود بیاید و شاهد نقش آفرینی موثر جوانان غیور در عرصه مدیریت دفاع مقدس بودیم که بارزترین این جوانان، شخصیتی همچون شهید سردار سلیمانی بود.

وی با تاکید بر اینکه خودباوری و اعتماد به نیروهای خودی به ویژه جوانان می تواند در رفع مشکلات، نقشی حیاتی داشته باشد، خاطر نشان ساخت: همانگونه که در فتح خرمشهر مظهر توانمندی جوانان ایرانی بود و موجب فتوحات دیگری در دوران دفاع مقدس شد، امروز نیز نیاز است با انتقال این خودباوری به نسل جدید به ویژه نوجوانان و جوانان، زمینه گشایش در امور کشور و درخشش میهن عزیز در سایر عرصه ها فراهم آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به سخنان ارزشمند بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فتح خرمشهر، اظهار داشت: این فتح عظیم، موجبات ایجاد همدلی و انسجام ملی، سیاسی، نظامی و امنیتی در کشور شد و در پی آن احساس پیروزی و شعف ملی در میان مردم پدید آمد.

وی با بیان اینکه در راستای این فتوحات ارزشمند، جوانان برومندی را تقدیم انقلاب اسلامی کردیم، افزود: این جوانان می توانستند امروز در عرصه های مختلف نظامی، علمی و مدیریتی کشور بدرخشند اما با گذشتن از همه دلبستگی های دنیوی و جان خویش، زمینه حفظ کشور و نظام اسلامی از گزند دشمنان و بدخواهان را فراهم آوردند.

وی همچنین با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، گفت: در همین راستا در روزهای اخیر شاهد اعتراضات مردم با وجدان در نقاط مختلف جهان علیه ظلم و‌ بیداد رژیم صهیونیستی بوده ایم.

قاسم نژاد با بیان اینکه ملت فلسطین ده ها سال است که دربند رژیم صهیونیستی است، امروز شاهد بیداری وجدان های آگاه و هم آوا شدن ملت های آزاده دنیا با ملت فلسطین هستیم، افزود: ما نیز در کنار برنامه های گرامیداشت سوم خرداد، باید به این موضوع حیاتی جهان اسلام بپردازیم.

وی در پایان با تاکید بر لزوم فضاسازی های مناسب شهری و روستایی به مناسبت حماسه سوم خرداد، گفت: تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، گلباران مزار شهدا و برگزاری ده ها برنامه فرهنگی ورزشی از جمله برنامه هایی هستند که به مناسبت حماسه سوم خرداد در شهرستان های مختلف استان اجرا می شوند.

معاون استاندار گیلان ادامه داد: البته با توجه به شیوع کرونا ، ناگزیر خواهیم بود برنامه ها را با تجمع حداقلی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار نماییم و در این مسیر به صورت حداکثری از فضای مجازی و رسانه ای استفاده شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان

289635