مجموعه ۱۰ جلدی " قصه های مامان بزرگ" منتشر شد

مجموعه ۱۰ جلدی «قصه‌های مامان بزرگ» شامل افسانه‌هایی با قهرمانان دختر و پسر نوشته جمال اکرمی روانه بازار کتاب کودک شد.
تصویر مجموعه ۱۰ جلدی " قصه های مامان بزرگ" منتشر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، جمال‌ اکرمی نویسنده این مجموعه گفت: طرح افسانه‌هایی با قهرمانان دختر و افسانه‌هایی با قهرمانان پسر از ویژگی این مجموعه است که به بازنویسی شخصیت‌های افسانه‌های ماه پیشونی، دختر نارنج و ترنج، ترگل، سیاه چشمو، نمکی، نخودی، حسن کچل، ملک جمشید، امیرحمزه، و کوراوغلو پرداخته است.

وی افزود: سارا میاری، لیدا شریفی نیک، مارال دهقانی، حدیث جزایری، فرزانه اسماعیلی، بهار اخوان، زهرا کبیری و فرهاد جمشیدی تصویرگران این مجموعه هستند.

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان که سال‌ها به عنوان مدرس هنر مشغول به کار بوده تصریح کرد: این مجموعه با هدف بلندخوانی برای کودکان گروه سنی الف و کتاب‌خوانی گروه سنی ج در نظر گرفته شده است.

در بخشی از کتاب «نمکی و غول قلعه» از این مجموعه می‌خوانیم:

این بار، ننه‌ی نمکی چشم‌غُرّه‌ای به نمکی رفت و گفت: «نمکی، آی نمکی! الاهی دلت غم نگیرد، غصه و ماتم نگیرد. شش در را بستی، نمکی؛ یک در را نبستی الکی؟ پاشو برو برای مهمانت شام بیاور!»
نمکی رفت توی آشپزخانه و هرچی خوراکی توی خانه بود، ریخت توی دیگ و آورد برای غول. غول هم هرچی توی دیگ بود، سرازیر کرد توی خَندق بلا، آروغ بلند و بوگندویی زد و نعره کشید که: «خوردنی‌تان که به دردم نخورد. حالا ببینم بُردنی چی دارید؟...ص ۱۱

انتشارات ویژه نشر مجموعه ۱۰ ‌جلدی «قصه‌های مامان بزرگ» را در ۲۴ صفحه با شمارگان سه هزار نسخه راهی بازار کتاب کودک و نوجوان کرده است.

منبع: ایرنا

289448