تولید 25 درصد آب معدنی کشور در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۲۵ درصد تولید آب معدنی با بسته بندی مناسب در استان اردبیل انجام می‌شود تا نیاز کشور در این حوزه تأمین شود.
تصویر تولید 25 درصد آب معدنی کشور در اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، رامین صادقی در این باره اظهار کرد: بزرگترین و مهمترین شهرک تخصصی آب معدنی کشور در استان اردبیل فعال است و با تکمیل و راه‌اندازی پنج طرح که در حال اقدام است، این میزان تأمین آب معدنی کشور تا ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی دیگر ظرفیت صنعتی استان را تولید مصنوعات چوبی اعلام کرد و گفت: ۳۵ درصد نیاز کشور در تولید انواع ام. دی. اف در استان اردبیل و با راه‌اندازی واحدهای صنعتی متعدد تأمین می‌شود و در خصوص تولید نئوپان خام نیز باید گفت در حال حاضر سالیانه ۲۵۰ هزار متر مکعب نئوپان خام در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به فعالیت گروه صنعتی آرتا نگین زرین و واحدهای صنعتی دیگر اشاره کرد و افزود: استان اردبیل با تولید انواع ام. دی. اف به میزان ۲۰۰ هزار متر مکعب در سال قادر است پاسخگوی نیاز داخلی و حتی کشورهای همسایه باشد.

صادقی تولید انواع روکش درب میلامینه و ورق‌های اچ.پی.ال را نیز یادآور شد و تصریح کرد: در تولید روکش درب ملامینه با تولید شش میلیون ورق در سال ۹۰ درصد از نیاز داخل که پیش از این از خارج وارد می‌شد در استان اردبیل تولید شده و راهی بازار مصرف می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همچنین ورق‌های اچ.پی.ال با روکش ورق‌های کابینت آشپزخانه در اردبیل با تولید یک میلیون ورق در سال نیاز ۷۰ درصدی کشور از طریق تولیدکنندگان این استان تأمین می‌شود.

منبع:مهر

289208