سید جلال فیاضی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

سفره مردم به قالیچه حضرت سلیمان برای پرواز به پاستور تبدیل شده است

یک کارشناس مسائل سیاسی در خصوص ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: تقریبا تمام داوطلبان از سفره مردم صحبت کردند. در این دوره از انتخابات سفره مردم به قالیچه حضرت سلیمان برای پرواز به پاستور تبدیل شده است. ضمن این که همچنان تمرکز بر اشخاص است، رقابت حزبی وجود ندارد و این یکی از نواقص جدی رقابت‌های انتخاباتی در کشور است.
تصویر سفره مردم به قالیچه حضرت سلیمان برای پرواز به پاستور تبدیل شده است

سید جلال فیاضی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: حضور تعداد زیادی از داوطلبان از جریان‌ها، جناح‌ها، دیدگاه‌ها و اندیشه‌های مختلف نشانگر حساسیت این دوره از انتخابات است.

فیاضی بیان کرد: با گذشت 42 سال از انقلاب، 12 دولت با شعارها و دیدگاه‌های مختلف تشکیل شده است؛ اما مشکلات مردم باقی مانده و همچنان کشور با مشکلات جدی مواجه‌است و مشکلاتی نظیر؛ بی‌عدالتی، تبعیض،کاهش ارزش پول ملی، بیکاری، تورم، ساختارهای معیوب و ناکارآمد اداری، پولی، بانکی، واردات و صادرات، قاچاق و فساد اقتصادی مردم را رنج می‌دهد.

وی افزود: کشور در برخی از مسائل پیشرفت‌هایی داشته، اما با نزدیک شدن به نیم قرن پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آنطور که انتظار می‌رفت حل مشکلات و توسعه وپیشرفت کشور تحقق نیافته است. جامعه نیازمند یک تحول برای حرکت سریع به سمت حل مشکلات است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: تقریبا تمام داوطلبان از سفره مردم صحبت کردند. مثل این که در این دوره از انتخابات سفره مردم به قالیچه حضرت سلیمان پرواز به پاستور تبدیل شده است، اما همچنان تمرکز بر اشخاص است، رقابت حزبی وجود ندارد و این یکی از نواقص جدی رقابت‌های انتخاباتی در کشور است.

فیاضی با بیان این که مشکلات جامعه جدی و فراوان است، تصریح کرد: امیدواریم در دوره بعدی شاهد یک دولت برنامه محور با ارائه برنامه‌های قابل ارزیابی و شاخص‌گذاری شده باشیم و تبلیغات و مناظره‌های انتخاباتی و نقد بدون تخریب و بداخلاقی سیاسی نامزدهای انتخاباتی و روشنگری ومطالبه گری رسانه‌ها و نخبگان به جامعه برای انتخاب اصلح کمک ‌کند.

وی بیان کرد: هواداران نامزدهای انتخابات بهتر است در تبلیغات، نگاه صفر و یا صد نداشته و به دنبال تخریب رقیب و ناجی دانستن کاندیدای مورد حمایت خود نباشند، زیرا مشکلات جامعه با یک فرد و یا جناح خاص رفع نمی‌شود و نیاز به یک اجماع نخبگانی مشهود است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان گفت: باید منتظر بررسی صلاحیت‌ها برای رقابت نهایی ماند. این که رقابت نامزدها بر پایه تحریک احساسات باشد و یا بر مبنای اندیشه، تفکر و برنامه، می‌تواند در شکل گیری انتخاب مردم موثر باشد.

289027