مدیرگروه پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خبر داد:

دست و پنجه نرم کردن ۳۰ درصد از کادر درمان با کرونا

مدیرگروه پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان از ابتلای ۳۰ درصد از نیروی پرستاری زنجان به کرونا طی 15 ماهه گذشته خبر داد.

تصویر دست و پنجه نرم کردن ۳۰ درصد از کادر درمان با کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، رضا بهمنی ضمن قدردانی از زحمات و از جان‌گذشتگی پرستاران استان زنجان، اظهار کرد: پرستاران، خط‌شکنان عرصه مبارزه با کرونا هستند که طی چند ماه اخیر متاسفانه دو تن از خط‌شکنان در این راه به شهادت رسیدند.

وی در رابطه با میزان ابتلای پرستاران به بیماری کرونا، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۳۰ درصد از پرسنل درمانی علی‌رغم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظتی، به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه استان زنجان دارای ۲۵۰۰ کادر پرستاری است که ۲۰۰ نفر آنان تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در ایام اخیر رشد ۱۰ درصدی را در جذب نیروی پرستاری در استان داشتیم.

مدیرگروه پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه کادر پرستاری به دو بخش کادر پرستاری حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای تقسیم می‌شوند، گفت: کادر پرستاری غیرحرفه‌ای شامل بهیاران، اتاق عمل، بیهوشی و غیره است.

بهمنی با بیان اینکه ۵۵ درصد پرسنل پرستاری، رسمی و پیمانی بوده و ۴۵ درصد نیز قراردادی هستند، اظهار کرد: در استان زنجان نیروی پرستاری غیربومی بسیار کم است و اکثر نیروها، بومی هستند. فقط در برخی از شهرستان‌ها همانند ماه‌نشان و خدابنده نیروها بومی نیستند که با اخذ مجوزهای لازم در صدد بومی‌سازی هستیم ولی در سایر شهرستان‌ها از این حیث به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی در رابطه با مطالبات پرستاران زنجانی، افزود: ۸۰ درصد معوقات پرسنل پرداخت شده و امروز فقط ۲ تا ۳ ماه تاخیر داریم، در حالی که معوقات در گذشته حدود ۱۶ ماه بود.

این مسئول خواستار مرخصی تشویقی کرونا در سال‌جاری برای پرستاران استان زنجان شد و خاطرنشان کرد: در اواخر سال گذشته این مرخصی ابلاغ شد ولی امکان مرخصی در این بازه زمانی وجود نداشت؛ بنابراین مرخصی تشویقی کرونا نیاز امروز پرستاران است.

منبع: ایسنا

288735