واکسینه شدن 51 درصد سالمندان بالای 75 سال در آذربایجان شرقی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۵۱ درصد سالمندان ۷۵ سال به بالا و بیش از ۸۰ درصد سالمندان ۸۰ سال به بالا در آذربایجان شرقی بر ضد کرونا واکسینه شده اند که این رقم، بالاتر از متوسط کشوری است.
تصویر واکسینه شدن 51 درصد سالمندان بالای 75 سال در آذربایجان شرقی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، عباسعلی درستی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در برخی از شهرستان های آذربایجان شرقی نیز تا ۹۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در برابر کرونا واکسینه شده اند.

وی افزود: بر این اساس در صورت دریافت واکسن بیشتر، سرعت واکسیناسیون را افزایش می دهیم و در اواخر همین ماه واکسینه گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال نیز در آذربایجان شرقی آغاز می شود.

وی همچنین گفت: در حال حاضر حدود یک هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند و شهر قرمز و آبی در این استان نداریم.

معاون بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: ۶ شهرستان ورزقان، کلیبر، خداآفرین، هوراند، چاراویماق و اسکو در وضع زرد کرونایی قرار دارند و بقیه شهرستان های آذربایجان شرقی نارنجی هستند.

وی در عین حال هشدار داد که در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط شهروندان، وضعیت قرمز کرونایی بازمی گردد و محدودیت های این وضعیت نیز اعمال می شود.

منبع: ایرنا

288717