مسابقات جام رمضان ۱۴۰۰ در محله هرندی:

فوتبال خیابانی ثبت فیفا خواهد شد

شهردار منطقه 12 از برگزاری فوتبال خیابانی جام رمضان 1400 در محله هرندی خبر داد و گفت: فوتبال خیابانی با دستورالعمل خاص یک تیم حرفه‌ای، توسط شهرداری منطقه 12 ثبت فیفا خواهد شد.

تصویر فوتبال خیابانی ثبت فیفا خواهد شد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه با تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای روزه‌داران گفت: در مسابقات فوتبال خیابانی جام رمضان 1400 که در محله هرندی به اجرا درآمد، حدود ۳۰۰ کودک در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال به صورت گروهی مسابقه دادند و تیم‌های برتر نیز روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه و هم‌زمان با عید سعید فطر پس از طی مرحله حذفی، مسابقات رده‌بندی و فینال را برگزار کردند.

وی با تأکید بر توجه ویژه همه مسؤولان به محلات کم‌برخورداری نظیر محله هرندی به منظور تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی یادآور شد: سال گذشته نیز توفیق آن را داشتیم که در این محله مسابقات کودکان کار تهران را به میزبانی منطقه 12 در دو گروه دختران و پسران برگزار کنیم و شاهد نتایج درخشان آن برای این آینده‌سازان وطن باشیم.

شهردار قلب طهران نوید طراحی فوتبال خیابانی با فرمت جدید را داد و بیان کرد: در فرمت جدید، متراژ زمین، اندازه دروازه‌ها و قوانین بازی برای نخستین‌بار در ایران با همراهی تیم حرفه‌ای طراحی شده؛ به این ترتیب که افراد در تیم‌های سه نفره در زمینی با متراژ مشخص، بدون دروازه‌بان و در دو تایم هفت دقیقه‌ای با دستورالعمل مناسب برای فوتبال خیابانی بازی خواهند کرد و این سبک در آینده نیز در محلات دیگر منطقه 12 برگزار خواهد شد.

وی ضمن بیان این مطلب که فوتبال خیابانی، یکی از بازی‌های بومی-محلی پرطرفدار در ایران است، افزود: تلاش خواهیم کرد فوتبال خیابانی ما که در کوچه‌‌های سراسر کشور قدمتی طولانی دارد، با این طراحی و دستورالعمل تازه، ثبت فیفا شود و افتخار آن برای کشور ما باقی بماند.

اختتامیه این مسابقات با حضور علی آقا‌محمدی، نماینده مقام معظم رهبری، کاظم اولیایی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، سعید شاهمیر، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲، برخی دیگر از مدیران شهری و اعضای تیم‌های شرکت‌کننده در زمین چمن شوش واقع در خیابان انبار گندم برگزار و طی این مراسم به تیم‌های برتر مسابقات جام قهرمانی مدال و هدایای ویژه ورزشی اهدا شد.

288608

مطالب مرتبط