تشکیل پویش همسایه سبز در راستای ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی در منطقه 12:

شهر سبز به وقت همسایگی در قلب طهران

شهردار منطقه 12 از تشکیل پویش همسایه سبز به عنوان یکی از برنامه‌های طرح ترویجگری ارتقای فرهنگی آپارتمان‌نشینی در ناحیه 6 این منطقه خبر داد.
تصویر شهر سبز به وقت همسایگی در قلب طهران

به گزارش سایت خبری پرسون، شهردار منطقه در‌این‌باره گفت: ترویجگری و طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی با محوریت موضوع محیط زیست و پسماند در همسایگی در قلب طهران در حال برگزاری است.

وی توضیح داد: رویداد همسایگی سبز با تأکید بر حوزه پسماند در واحد همسایگی که از رویدادهای حوزه محیط زیست است، روز ۱۸ اردیبهشت ماه و با حضور مسؤولان شهری و تیم ترویجگری با همکاری و هماهنگی اداره کل آموزش شهروندی، اداره مدیریت پسماند منطقه 12 و اداره اجتماعی ناحیه 6 در مجتمع 130 واحدی بهنام واقع در خیابان مجاهدین اسلام که به صورت پایلوت برای انجام این طرح انتخاب شده، صورت پذیرفت.

شهردار قلب طهران با تأکید بر اینکه تفکیک پسماند و مشخصاً کاهش تولید پسماند، امروز از مباحث هدف در کلانشهرهای دنیاست، ادامه داد: بحث تفکیک پسماند، موضوعی است که چند سال است به همت شهرداری تهران به‌طور ویژه و تخصصی به آن پرداخته شده و در قالب طرح‌های مختلف سعی در نهادینگی این فرهنگ بین خانواده‌ها و شهروندان محترم شده است.

وی تشکیل پویش همسایه سبز را به عنوان یکی از برنامه‌های طرح ترویجگری ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی چنین تعریف کرد: در این پویش که با هدف جلب مشارکت معنادار شهروندان در موضوع پسماند و محیط زیست تشکیل شده، ترویجگران آموزش شهروندی، برای تفکیک پسماند خشک و تر به واحدهای ساختمانی آموزش می‌دهند و سپس طی همکاری با دو شرکت الماند و گلماند پسماندها جمع‌آوری می‌شوند.

طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی چندی است در محله دروازه شمیران با نظارت و تشریک مساعی اداره آموزش‌های شهروندی منطقه، اداره اجتماعی و اداره بازیافت ناحیه ۶ و مشارکت ترویجگران و تسهیلگران این طرح در حال اجراست. این طرح در یکی از مأموریت‌های خود با توزیع بروشور، توجیه فردی و تبلیغ محیطی در مجتمع‌های مسکونی به ترویج فرهنگ کاهش تولید پسماند می‌پردازد.

287958