رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد؛

پرداخت تسهیلات رونق تولید به 319 واحد صنعتی در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه طی هشت ماه اخیر تعداد ۳۱۹ واحد تولیدی در استان موفق به دریافت تسهیلات شدند، گفت: در حال حاضر گیلان رتبه هفتم در تعداد پرداختی ها و رتبه یازدهم در مبلغ پرداختی ها را میان استان های کشور دارد.
تصویر پرداخت تسهیلات رونق تولید به 319 واحد صنعتی در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، فرهاد دلق پوش روز شنبه اظهار داشت: از اول مهرماه سال گذشته تاکنون در قالب سال مالی ۹۹ بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش های تولیدی استان تزریق شد که منجر به اشتغال مستقیم برای ۹۳۲ نفر گردید.

وی اظهار کرد: طی این مدت حدود ۳۳۰ پرونده واحد تولیدی برای دریافت یکهزار و ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بانک معرفی شده بودند که از این تعداد ۳۱۹ واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات شدند و مابقی پرونده ها نیز نزد بانک ها در حال رسیدگی است.

رئیس سازمان صمت گیلان بخشی از این تسهیلات را مربوط به اعتبارات مستقیم بانک ها عنوان کرد و گفت: از مجموع یکهزار و ۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و مابقی از محل اعتبارات درونی بانک ها پرداخت شده است.

دلق پوش به مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشاره و عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی را مواردی همچون کمبود اراضی صنعتی و گردش مالی و تامین مواد اولیه و بعضا تامین قطعات ماشین آلات کارخانجات بدلیل مشکلات ناشی از تحریم ها عنوان کرد.

وی همچنین به جایگاه استان گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید اشاره کرد و افزود: در حال حاضر گیلان رتبه هفتم در تعداد پرداختی ها و رتبه یازدهم در مبلغ پرداختی ها را میان استان های کشور دارد.

از همان اوایل سال های استقرار دولت کارگروه‌های همچون رفع موانع تولید، گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، توسعه صادرات غیرنفتی تسهیلات رونق تولید راه اندازی شد که در همین راستا در سال گذشته ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشته‌اند،بازگشت بیش از ۳۰۰ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در سال‌جاری هدفگذاری شده و مقدمات برای تحقق آن هم انجام گرفته است.

هم اکنون حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است که در ۳۳ ناحیه و شهرک صنعتی و خارج از آن مشغول به تولید هستند.

منبع: ایرنا

288556