بیانیه زاکانی پس از ثبت نام در انتخابات

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنها طلبکارانه به عرصه آمده‌اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند.

تصویر بیانیه زاکانی پس از ثبت نام در انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پس از ثبت نام در انتخابات،‌ بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه علیرضا زاکانی بدین شرح است:

والحکیم

قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَهٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَ فُرَادَى

با سلام و تبریک عید سعید فطر

امروز با یک تعارض مواجهیم؛ از یک طرف دارای مکتب عالم‌گیر اسلام و ایرانی متمدن و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ملتی رشید و موقعیت سوق‌الجیشی بی‌نظیر، امکانات و سرمایه‌های عظیم انسانی و مادی و معنوی، عمق استراتژیک و اراده عمومی برای تحول و پیشرفت ایران اسلامی هستیم که به راستی همه اینها حکایت از توانمندی ایرانی قوی و پیشرفته برای تکیه بر بام جهانی دارد، اما از سوی دیگر با حجم انباشته‌ای از ناکارآمدی‌های متعدد و آزاردهنده برای مردم مواجهیم.

تورم 2 رقمی، خط فقر تشدید شده، نرخ بالای بیکاری، وعده‌های فراموش شده دولتمردان، ناترازی در نظام بانکی، نقدینگی افسارگسیخته، وضعیت اسفبار بازار بورس و زیان جمع زیادی از مردم، کاهش ارزش پول ملی، عدم توجه به توانمندی‌های داخلی، سیاسی‌کاری‌ها، شعارزدگی‌ها و فساد اقتصادی خانمان‌سوز، تبعیض‌های ناروا و دنیا طلبی برخی از مسؤولان و قدرت‌طلبی برخی سیاسیون و انفعال و خدشه به استقلال سیاسی کشور در مقابل بیگانگان امیدی را در دل مردم به ویژه جوانان آینده‌ساز کشور کم‌رنگ کرده و انتظار از دولت آینده برای سامان دادن و کارآمد ساختن حکومت در ارائه خدمت به مردم و تسریع پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب اسلامی را بالا برده است.

عدالت، استقلال، آزادی، پیشرفت در سایه معنویت و عقلانیت باید به معنای حقیقی کلمه محقق شود.

تصمیم اینجانب تا دیروز نیامدنی بود و همه تلاش خود را معطوف به تبیین شرایط سخت کشور و انسجام جبهه انقلاب نمودم، اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است. تمام نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی به صحنه آمده‌اند.

مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنها طلبکارانه به عرصه آمده‌اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند. در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیایم تا ان‌شاءالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، ایرانی قوی و پیشرفته محقق شود.

کشورداری و تحول اقتصادی نه با قانون شکنی، نه با حرف‌درمانی، نه با سستی و بیگانه‌پرستی، نه با غفلت از ظرفیت‌های داخلی و نه با تصمیمات 20 دقیقه‌ای میسر نخواهد شد. جبهه انقلاب به سطحی از بلوغ و عقلانیت و هوشمندی رسیده است که هیچ نگرانی بابت تصمیم‌گیری جمعی در رسیدن به نامزد واحد نخواهیم داشت.

مردم به جای کنترل از راه دور پشت میز حضور در میدان حل مشکلات اقتصادی را می‌خواهند. دوقطبی انتخابات امروز، میز قدرت‌پرستی در برابر حضور جهادی در میدان خدمت‌رسانی و مبارزه بی‌امان با فقر و فساد و تبعیض است. باید به خدا توکل کرد و به مردم اعتماد و تکیه نمود، اهل قلم و شایستگان را محول تحول قرار داد و از همه فرصت‌های جهانی و منطقه‌ای برای پیشبرد مصالح انقلاب و منفعت ملت بهره برد.

والسلام علیکم ...

منبع: فارس

288503