طرح سحاب هلال احمر در خراسان جنوبی رونمایی شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ساماندهی تیم های «سحاب» جمعیت هلال احمر در راستای توسعه خدمات امدادی در سطح استان خبر داد.
تصویر طرح سحاب هلال احمر در خراسان جنوبی رونمایی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، محمدرضا رضایی در حاشیه مراسم رونمایی از طرح سحاب، اظهار داشت: در پنجمین روز از هفته هلال احمر طرح سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه موسوم به «سحاب» در راستای توسعه خدمات امدادی با شعار جوان سالم، جهان سالم، همه برای همه، راه اندازی شد.

وی افزود: با اجرای طرح سحاب گروه های امدادی با مهارت های امداد و کمک های اولیه، برخورداری از توانایی و شرایط جسمی و روحی مناسب در قالب تیم های ۲ نفره در نقاط پرتردد به گشت زنی و در صورت نیاز به امدادرسانی می پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای این طرح در شرایط عادی اجتماع محور است، گفت: در شرایط کرونا نیز اکیپ های دوچرخه سوار و پیاده در اجتماعات و نقاط پر تردد حضور و با ارائه آموزش های لازم مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ تیم در سطح استان مسئولیت اجرای این طرح را بر عهده دارند، عنوان کرد: از مجموع این تیم ها ۱۰ تیم در مرکز استان و در هر شهرستان نیز دو تیم فعالیت می کنند.

رضایی ادامه داد: آغاز فعالیت این طرح همزمان با روز عید فطر و حضور در نمازهای عید فطر سطح استان خواهد بود.

منبع:مهر

288231