سرمایه گذاری که 17 دلار شیبا خریده بود اکنون 5.9 میلیون دلار ثروت دارد!

در حالی که روزهای پایانی هفته گذشته، پس از پخش برنامه Saturday Night Live ، قیمت دوج کوین کاهش یافت ، ارز رمزنگاری دیگری با مضمونی مشابه در این هفته غوغا به پا کرده است.

تصویر سرمایه گذاری که 17 دلار شیبا خریده بود اکنون 5.9 میلیون دلار ثروت دارد!

به گزارش سایت خبری پرسون، توکن شیبا (SHIB) درست مانند دوج کوین الهام گرفته از نژاد سگ shiba Inu است. در حال حاضر ارزش این توکن فقط کسری از یک سنت است.

از آغاز ماه می (اواسط اردیبهشت) تاکنون، ارزش توکن شیبا (SHIB) در حال افزایش بوده است. طبق اعلام CoinGecko، قیمت این توکن از 0.0000015 دلار به ارزش فعلی آن یعنی 0.00003 دلار رسیده است و به این ترتیب 1900 درصد رشد را به ثبت رسانده است. لیست شدن این توکن در صرافی های رمزنگاری OKEx ، Huobi ، FTX و Poloniex و بایننس به این جریان کمک شایانی کرده است.

این رشد نجومی باعث شده است برخی از دارندگان این توکن به ثروت های باد آورده ای دست پیدا کنند. یک حساب کاربری، در اکتبر 2020 (مهر 99) تعداد 200 میلیارد واحد از این توکن را فقط با 17 دلار خریداری کرده است. با ضرب این تعداد توکن در قیمت فعلی، ارزش آنها بالغ بر 6.5 میلیون دلار خواهد شد. با توجه به نقدینگی فعلی، این توکن ها در صرافی یونی سوآپ با مبلغ 5.9 میلیون دلار قابل نقد شدن هستند.

یکی دیگر از دارندگان بزرگ این توکن، بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین است. طبق اعلام وب سایت رسمی shiba inu ، درست 50٪ از کل موجودی در گردش این توکن برای تأمین نقدینگی در یونی سوآپ بلوکه شده است. 50 درصد دیگر هم به بوترین داده شد تا از گردش خارج شوند و فروخته نشوند.

اگرچه ظاهراً توکن های شیبا رفتاری دوستانه با اتریوم دارند ولی در واقع باعث ویرانی در بلاکچین اتریوم می شوند. طبق گفته ایگور ایگامبردیف (Igor Igamberdiev) از The Block Research ، تراکنش های مربوط به توکن های shiba inu اکنون از 10٪ از گس موجود در شبکه استفاده می کنند، و این توکن برای پرداخت کارمزدهای شبکه اتریوم استفاده می شود. طبق اعلام Etherscan ، این اتفاق باعث شده است کارمزدهای یک تراکنش ساده تا 20 دلار و برای یک سوآپ در یونی سوآپ تا 180 دلار افزایش یابد.

طی هفته های اخیر میم کوین های دیگری نیز ظاهر شده اند. یکی از آنها Doge killer (LEASH) است که بخشی از اکوسیستم shiba inu token را تشکیل می دهد، در این ماه از 600 دلار به 8400 دلار رسیده است. توکن دیگری موسوم به dogelon mars (ELON) که از استراتژی توزیع shiba inu پیروی می کند، در هفته گذشته 640٪ افزایش یافته و به ارزش بازار 634 میلیون دلار رسید.

شایان ذکر است که این نوع توکن ها بدون هیچ نمونه کاربرد مشخصی، از ریسک به شدت بالایی برخوردار هستند. و به همین خاطر ممکن است در دراز مدت موفق به حفظ موقعیت خود نباشند. همانطور که آخر هفته درباره دوج کوین دیدیم، هر توکنی که با سرعت تجومی رشد می کند ممکن است با همان سرعت سقوط کند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: theblockcrypto

288165