رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد:

بازگشایی مرکز و دفاتر تعویض پلاک خودرو

رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان، از بازگشایی مراکز و دفاتر تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو این استان پس از تعطیلی یک ماهه، خبر داد.
تصویر بازگشایی مرکز و دفاتر تعویض پلاک خودرو

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سرهنگ محمود جوزی افزود: مرکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری شهرستان زنجان و دفاتر شهرستان‌های ابهر، خرمدره، خدابنده و طارم در روزهای عادی از ساعت ۷ صبح تا ۱۴:۴۵ و پنجشنبه‌ها نیز از ساعت ۷ تا ۱۲ ظهر باز بوده و به مراجعین بر اساس نوبت اینترنتی اخذ شده، خدمات ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به نوبت‌دهی اینترنتی، مرکز و دفاتر تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودرو در سطح استان شلوغ و پرازدحام نیست و خدمات راحت و سریع به متقاضیان ارایه می‌شود، اظهار داشت: از متقاضیان تقاضا می‌شود برای دریافت خدمات مورد نیاز، ۲۰ دقیقه زودتر در ورودی پذیرش حاضر شوند تا نظم و انضباط حاکم بر غرفه ها به‌هم نریزد.

جوزی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه در مرکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری شهر زنجان، قریب ۲۳۰ فقره و در هر یک از دفاتر شهرستانی (ابهر، خرمدره، خدابنده و طارم) نیز بطور متوسط ۶۰ مورد نقل و انتقال سند خودرو انجام می‌گیرد.

وی افزود: مرکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودرو در شهر زنجان از وجود پنج غرفه و هر کدام از دفاتر شهرستانی نیز از یک غرفه بهره‌‌مند هستند و تلاش می‌ شود تا ارایه خدمات به شکل مطلوب و در سریعترین زمان ممکن به مراجعین ارایه شود.

جوزی از مراجعین به مرکز و دفاتر تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودرو برای سهولت در کار و تسریع در خدمات دریافتی لازم است اسناد وسایط نقلیه خود شامل سند کارخانه سازنده خودرو، برگ سبز، کارت ماشین، برگ خلافی و مدارک احراز سکونت (شامل قبوض برق، تلفن، آب و گاز، دفترچه بیمه سند ساختمان) و سایر مدارک درخواستی را به همراه داشته باشند تا وقت آنان برای دریافت خدمات تلف نشود.

رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اعتبار وکالت‌‌نامه ها و قراردادهای نقل و انتقال خودرو به مدت ۳۱ روز تعطیلی صورت گرفته به خاطر شیوع ویروس کرونا، به همین میزان زمانی مورد تمدید قرار گرفته است و متقاضیان هیچگونه مشکلی در این خصوص برای دریافت خدمات نخواهند داشت.

جوزی، تصریح کرد: فعالیت‌ها و ارایه خدمات در مرکز و دفاتر تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودرو این استان، برابر دستورالعمل ستاد مبارزه با ویروس کرونا و با رعایت هرچه بهتر و دقیق تر پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و کسانی که از ماسک استفاده نکنند یقین بدانند که خدمات به آنان ارایه نخواهد شد.

وی، افزود: خریداران و فروشندگان خودروها از آوردن همراه به این مرکز و دفاتر به جد خودداری کنند و برای حفظ سلامت خود و دیگران و جلوگیری از ابتلا به این بیماری منحوس، ملزومات بهداشتی همچون استفاده از ماسک و دستکش و همراه داشتن لوازم اداری مورد نیاز از جمله خودکار را بسیار جدی بگیرند.

مرکز و دفاتر تعویض پلاک و شماره‌گذاری استان زنجان از ۱۷ فروردین ماه امسال به خاطر شروع پیک چهار کرونا و به منظور مقابله و پیشگیری از این بیماری منحوس و کشنده به حالت تعطیل درآمده بودند.

منبع: ایرنا

287931