فاضلی:

تولید بسته‌های آموزش مجازی ویژه خانواده‌ها در مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان

مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به بیان توضیحاتی درباره تولید بسته‌های آموزشی برای خانواده‌ها در مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان پرداخت.

تصویر تولید بسته‌های آموزش مجازی ویژه خانواده‌ها در مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان

به گزارش سایت خبری پرسون، آئین رونمایی از جشنواره آموزشی خانواده تا همیشه با هدف توانمندسازی خانواده‌ها در بحران کرونا امروز به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مرتضی فاضلی مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان برگزار شد.

فاضلی در این نشست گفت: امروز با بحران کرونا در کشور مواجه هستیم و نیاز است دانشگاه‌ها در این بحران فعال شوند.

مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان افزود: در سالیان گذشته سامانه‌ای در نهاد نمایندگی مشغول فعالیت بوده و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از دانشجویان و اساتید در سامانه آموزش مجازی فعال بودند و در ماه‌های اخیر شهروندان هم به این سامانه مجازی آموزش دانشگاهیان پیوسته‌اند.

مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان توضیح داد: در دروس مجازی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان بیش از ۲۴۰ درس معارف تولید کردیم و در ۲ سال گذشته با تحقیقات آینده پژوهشی به این نتیجه رسیدیم که بین دانشگاه و سرفصل‌هایی که دانشگاه پوشش می‌دهد با مهارت‌های زندگی و اجتماعی فاصله وجود دارد.

محور بودن آموزش دانشگاه‌ها منسوخ شده است

او افزود: بر اساس مطالعات یونسکو اینکه دانشگاه تنها محور آموزش در کنار مدرسه باشد منسوخ شده و از محور یادگیری مادامی العمر روی کار آمده است و چند سال آموزش در مدرسه و دانشگاه کفایت اداره امور زندگی را نمی‌کند.

مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، فناوری‌های آموزشی در مقیاس ملی می‌توانند این چالش را رفع کنند. این برنامه‌ریزی‌ها ابتدا به زبان فارسی خواهد بود و سپس به سطح بین المللی رسوخ خواهد کرد.

فاضلی گفت: چالش‌های نظارت والدین بر دانش‌آموزان، آموزش برای دانشجویان و چالش‌های ارتباط میان فضای فردی و فضای خانوادگی از جمله چالش‌های بحران کروناست. چالش‌ها و آسیب‌های جدی در این حوزه‌ها باعث شده است بسته‌های مجازی با هدف ارتقا توانمندی شهروندان تولید شود. این درس‌ها با کیفیت خود در مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان ضبط شد و برای این دوره در نظر گرفته شد. علاوه بر دانشگاهیان تمام خانواده‌ها می‌توانند از این بسته‌های آموزشی استفاده کنند.

او ادامه داد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بحران‌ها می‌تواند ایفای نقش کند. این دوره آموزشی به عنوان شروع آغاز می‌شود که با نیازسنجی، این دوره‌ها را تکمیل می‌کنیم و ارتقا می‌دهیم.

287803