آیت الله دری نجف آبادی:

۹ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با مشارکت ستاد فرمان امام(ره) در اراک توزیع شد

امام جمعه اراک افزود: ۹ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه روز دوشنبه در اراک توزیع شد

تصویر ۹ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با مشارکت ستاد فرمان امام(ره) در اراک توزیع شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در این آیین گفت: رزمایش کمک مومنانه تجلی همدلی ملت در لبیک گویی به ندای رهبری است.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی بیان کرد: آحاد مردم مومن و همیشه در صحنه ایران اسلامی بعد از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا وارد میدان شدند که این مهم نشان از روحیه ایثار و فداکاری در کشور است.

وی ادامه داد: در این شرایطی که ویروس کرونا شماری از اقشار مختلف کشورمان را با مشکلات مادی مواجه کرده، رزمایش کمک مومنانه از سوی نهادهای مختلف از جمله سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، نهادهای اجرایی و خیران اقدام شایسته‌ای در جهت کاهش آلام این قشر بود که جای تقدیر دارد.

امام جمعه اراک اضافه کرد: استان مرکزی همواره در امور خیریه پیشرو بوده و با شیوع ویروس کرونا نیز با متمرکز شدن بسیج مردمی بر تامین بسته‌های کمک معیشتی، از اردیبهشت ماه پارسال تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: ویروس کرونا با وجود سختی‌ها و مشکلاتی که برای کشور و برخی خانواده‌ها ایجاد کرده اما، ظرفیت‌های زیادی هم به شکوفایی رساند که مهمترین آن نمایش و تقویت روحیه جهاد و همبستگی در بین مردم است.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود بنیاد برکت در تولید انبوه واکسن کووید ۱۹ نیز مانند دیگر اقدامات گذشته خود موفقیت لازم را به‌دست آورد و نه تنها نیاز داخل از آن تامین شود بلکه ظرفیت صادرات نیز داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص اقدام تروریستی در مدرسه سیدالشهدا(ع) کابل نیز گفت: این اقدام وحشیانه تروریست‌ها جهان اسلام و به خصوص شیعیان جهان را در غم و اندوه فرو برد و ابعاد این جنایت باید مشخص شود.

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در اجرای آرمان‌های امام راحل و راهبردهای مقام معظم رهبری الگوی تمام نمایی برای تمامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی است.

سید علی آقازاده افزود: ستاد اجرایی فرمام امام راحل گام‌های بلندی در ساخت مراکز آموزشی و درمانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار برداشته که جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: ورود ستاد اجرایی فرمان امام راحل در تولید واکسن کووید ۱۹ یک شاهکار بزرگ است که تا پایان خردادماه امسال سه میلیون دوز این واکسن تولید و تزریق می‌شود.

استاندار مرکزی اظهار داشت: دولت نیز ۳۰ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ تا تیرماه امسال وارد می‌کند که با این حساب تا پایان تابستان امسال پیش بینی می‌شود حدود نیمی از جمعیت کشورمان در برابر این ویروس واکسینه شوند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز گفت: بنیاد احسان وابسته به این نهاد انقلابی در ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه کرد که در این اقدام ۵۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کشور توزیع می‌شود که سهم استان مرکزی از آن ۹ هزار و ۵۰۰ بسته است.

«مجتبی تهامی» افزود: ارزش مجموع بسته‌های معیشتی ویژه استان مرکزی ۲۲ میلیارد ریال است که شامل برنج، روغن، انواع حبوبات، ماکارونی، قند و شکر و بین نیازمندانی که پیش از این از سوی گروه‌های جهادی و ائمه جماعات مساجد شناسایی شده‌اند توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز ۹ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام راحل در استان مرکزی توزیع شد.

از اردیبهشت ماه پارسال تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمنک مومنانه در استان مرکزی توزیع شد.

287784