پرویز اسماعیلی:

توافق وین با لغو عملی تحریم‌ها در دسترس است

سفیر کشورمان در کرواسی با اعتقاد به این که توافق وین با لغو عملی تحریم‌ها در دسترس است، گفت : سیاست خارجی در ایران، حاصل یک فرایند و اجماع حاکمیتی است و با تغییر دولت‌ها، تغییر نمی‌کند.
تصویر توافق وین با لغو عملی تحریم‌ها در دسترس است

به گزارش سایت خبری پرسون، پرویز اسماعیلی در گفت‌وگو با روزنامه «وچرنی لیست» کرواسی اظهار کرد : توافق در وین با لغو عملی و تضمین‌شده تحریمهای قید شده در برجام و تحریمهای ترامپ، در دسترس است.

وی در ادامه گفت : برای ما جناح‌های سیاسی حاکم در آمریکا تفاوتی ندارند، بلکه احترام به ملت و منافع ملی ایران مهم است.

این دیپلمات کشورمان در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار کرد: سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال خرابکاری در سایت نطنز که تحت نظر آژانس است، تعجب برانگیز بود.

وی درباره برقراری رابطه با عربستان نیز گفت: بیش از اینکه به دلایل تغییر لحن یا سیاست عربستان در قبال منطقه فکر کنیم؛ این تغییر را اگر چه دیرهنگام، ولی گامی ضروری و مثبت می‌دانیم.

اسماعیلی افزود: پیشگام مودت با همسایگان بوده‌ایم؛ عربستان می‌تواند وارد فصل تازه‌ای از همکاری با ایران برای نیل به ثبات، صلح و توسعه منطقه شود.

سفیر کشورمان در کرواسی اظهار داشت: عادی‌سازی روابط چند دولت عربی با اسرائیل، فقط موجب تشدید تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و منطقه شد. توجه به حقوق از دست رفته ملت فلسطین، یک وظیفه انسانی است.

وی با اشاره به این که اینا (شرکت نفت کرواسی) با خروج از ایران، به منافع خود و کرواسی لطمه زد؛ به بازگشت INA کمک خواهم کرد، گفت: سیاست خارجی در ایران، حاصل یک فرایند و اجماع حاکمیتی است؛ با تغییر دولت‌ها، تغییر نمی‌کند.

ادامه دارد

287744