همتی با اشاره به مذاکرات وین:

امضای غربی‌ها و آمریکا دیگر اعتباری ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: غربی‌ها و آمریکا برای برداشتن تحریم‌ها نباید تعلل کنند و در اقدامی پیش دستانه نسبت به رفع و لغو تمامی تحریم‌ها اقدام کنند، آنها با برداشتن تحریم‌ها باید به جمهوری اسلامی تضمین دهند زیرا امضای آنها دیگر اعتباری ندارد.
تصویر امضای غربی‌ها و آمریکا دیگر اعتباری ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن همتی در خصوص مذاکرات وین، گفت: مذاکرات چندجانبه است و زمانی مذاکرات به نتیجه می‌رسد که همه طرف‌ها با حُسن نیت عمل کنند. غربی‌ها و آمریکا نه تنها حُسن نیت ندارند بلکه به دنبال امتیازگیری‌های مجدد هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ امتیاز جدیدی نخواهد داد، ما خواهان اجرای برجام و تعهدات طرف‌های مقابل ایران هستیم. آنها در اظهارات مختلف گفتند که نسبت به لغو تحریم‌ها اقدام می‌کنند اما تاکنون گامی در این جهت برنداشتند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج نشد بلکه آمریکای جنایت‌ کار خلاف قوانین و مقررات بین المللی از توافق هسته‌ای خارج شد بنابراین اولین قدم احیا برجام را آنها باید برداند.

همتی تصریح کرد: آمریکایی‌ها نه تنها هیچ قدمی در جهت لغو تحریم‌ها برنداشتند بلکه هر روز و هر هفته یکی از افراد حقیقی یا حقوقی ایرانی را به لیست تحریم‌ها اضافه کردند. این اقدامات نشان می‌دهد که آمریکا و غربی‌ها دنبال مذاکره برای مذاکره هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه اظهار کرد: آنها برای برداشتن تحریم‌ها نباید تعلل کنند و در اقدامی پیش دستانه نسبت به رفع و لغو تمامی تحریم‌ها اقدام کنند. ما بیش از این نمی‌توانیم منتظر آنها بمانیم، آنها با رفتاری که در این مدت داشتند، نشان دادند که متاسفانه امضای آنها اعتباری ندارد لذا با برداشتن تحریم‌ها باید به ما تضمین دهند.

377325