معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد:

عدم واکسینه ۴۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از عدم واکسینه ۴۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان به دلیل نداشتن پرونده سلامت خبر داد.

تصویر عدم واکسینه ۴۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمد‌رضا صائینی، با اشاره به اینکه خوشبختانه واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در این استان نیز هم‌زمان با سطح کشور از مدتی قبل آغاز شده است، اظهار داشت: تا حال حاضر قریب به 60 درصد این افراد واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 40 درصد جا مانده افراد مذکور باید برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند افزود: افراد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir با تزریق واکسن کرونا علیه این بیماری واکسینه شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه 40 درصد باقی مانده سالمندان برای اینکه فاقد پروانه سلامت در مراکز بهداشت بوده‌اند تا حال حاضر واکسینه نشده‌اند، گفت: با ثبت نام در سایت مذکور امکان واکسیناسیون برای تمام افراد فراهم خواهد شد. همچنین با اعلامی که در سطح ملی انجام خواهد گرفت به زودی واکسیناسیون رده سنی 75 سال به بالا نیز در استان هماهنگ با کشور انجام می‌گیرد.

صائینی با با بیان اینکه 30 مرکز تجمعی واکسیناسیون در استان ایجاد خواهد شد، عنوان کرد: در حال حاضر دو مرکز واکسیناسیون در شهر زنجان راه‌اندازی و عملیاتی شده است، در شهرستان ابهر و خدابنده نیز دو مرکز در حال فعالیت است. همینطور یک مرکز خودرویی ویژه نیز در نظر گرفته شده تا افرادی که به هر علتی نمی‌توانند به مراکز مراجعه کنند در خودرو واکسینه شود.

وی با بیان اینکه استقبال مردم از واکسن کرونا مناسب بود گفت: در حال حاضر قریب به 2 هزار و 750 واکسن تزریق شده و تنها 250 واکسن دیگر در کار‌آزمایی بالینی در استان باقی مانده است.

منبع: تسنیم

287674

مطالب مرتبط