از ابتدای اردیبهشت‌ماه محقق شد؛

صدور الکترونیکی پروانه‌های فعالیت مراکز گردشگری زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از صدور الکترونیکی تمام مجوزها و پروانه‌های فعالیت مراکز گردشگری این استان خبر داد و گفت: این اقدام به‌منظور هوشمند سازی، تسهیل و تسریع دسترسی عموم به خدمات دولتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه تاکنون صورت گرفته است.

تصویر صدور الکترونیکی پروانه‌های فعالیت مراکز گردشگری زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، امیر ارجمند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای توسعه دولت الکترونیک و حذف فرآیندهای زائد و وقت‌گیر در صدور مجوزها و پروانه‌های فعالیت مراکز گردشگری، سامانه جامع آمار و اطلاعات، فعالیت خود را از اول اردیبهشت آغاز کرده و صدور و تمدید تمام مجوزها از طریق این سامانه انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: این سامانه ضمن صرفه‌جویی در زمان و تسهیل کار برای متقاضیان، برای کاهش بروکراسی اداری و توسعه دولت الکترونیک طراحی و راه‌اندازی شده است.

ارجمند تصریح کرد: کارکرد دیگر این سامانه به‌روزرسانی و تسهیل آمارگیری از تمام مراکز گردشگری برای مدیریت و برنامه‌ریزی‌های آتی معاونت گردشگری و تشخیص نیاز استان برای تکمیل و توسعه مراکز گردشگری استان است، با توجه به این کارکرد، ضروری است تمام متقاضیان صدور و تمدید مجوز، به آدرس اینترنتی www.myst.mcth.ir مراجعه و نسبت به تکمیل درخواست خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: در این سامانه پس از ثبت‌نام اولیه و با توجه به نیاز متقاضی فرآیند شروع می‌شود و در واقع تمام تعاملات میراث فرهنگی با متقاضیان از زمان ثبت تقاضا برای اخذ مجوز تا صدور مجوز و در صورت نیاز تمدید مجوزهای صادرشده نیز از طریق این سامانه صورت می‌گیرد.

منبع: ایرنا

287652