مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شازند خبر داد:

انجام بیش از 25 کیلومتر لوله گذاری آب در سال ۹۹

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شازند گفت: در سال گذشته 25.6 کیلومتر لوله گذاری آب در سطح شهرها و روستاهای شهرستان شازند انجام شد.

تصویر انجام بیش از 25 کیلومتر لوله گذاری آب در سال ۹۹

به گزارش پرسون از مرکزی، حمیدطاهری گفت: این مقدار لوله گذاری شامل 23 هزار و 700 متر اصلاح شبکه و یک هزار و 900 متر توسعه شبکه بوده که به صورت امانی و پیمانی انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر تعویض شبکه های فرسوده ، ساخت 4 باب مخزن ذخیره آب در روستاهای خلج علیا، بن گنبد، تپه و محسن آباد و همچنین تعویض حدود 690 مورد انشعابات فرسوده توسط امور آب و فاضلاب شهرستان شازند انجام شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شازند ادامه داد: در سال گذشته دو حلقه چاه آب در شهر شهباز و روستای گل زرد نهرمیان حفر شده، ضمن اینکه تجهیز دو حلقه چاه در روستاهای مالمیر و رضاآباد این شهرستان برای استفاده در مواقع ضروری نیز از دیگر اقداماتی است که توسط این اداره در سال گذشته صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در سال 99 برای تامین آب مورد نیاز روستاهای کم آب، با همکاری شهرداری ها و سازمان آتش نشانی و همچنین تانکر سیار متعلق به این امور، 150 سرویس آبرسانی سیار به این روستاها صورت گرفته است.

طاهری با اشاره به کیفیت آب 5 روستای این شهرستان که نیاز به بهبود دارد، افزود: برای تامین آب شرب سالم و با کیفیت برای ساکنین این روستاها علاوه بر آبرسانی سیار، 5 عدد مخزن ذخیره آب به حجم 30 هزار لیتر برای این روستاها تهیه و نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آب در سطح شهرستان به صورت مستمر و مداوم رصد می‌گردد تصریح کرد: در سال 99 تعداد 7600 مورد آزمایش های شیمیایی، میکروبی و فیزیکی برای روی نمونه های آب منابع، مخازن و شبکه های توزیع آب شهرستان شازند انجام شده است.

وی شستشوی حدود 60 مخزن ذخیره آب و 200متر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب را از دیگر اقدامات مهم در بخش کنترل کیفیت آب عنوان کرد و بیان داشت: در سال گذشته سامانه های گند زدایی در این شهرستان شامل 48 دستگاه گاز کلر و 76 سیستم آب ژاول در روستاها ارتقا یافتند.

طاهری از رفع 4857 مورد حوادث آب در سطح شهرستان در سال 99 خبر داد و گفت: مجموعا 110 فقره انشعاب غیر مجاز آب در سال گذشته شناسایی و پیگیری شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شازند با اشاره به ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهرهای شازند و آستانه، وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه ر ا 79 درصد در بخش ساختمانی عنوان نمود و اظهار داشت: در سال جاری مقرر است بخش ساختمانی تکمیل و بخشی از تاسیسات الکترومکانیکال در صورت تخصیص اعتبارات لازم، اجرا شود.

287567

مطالب مرتبط