باند سازمان‌ یافته قاچاق چوب در گلستان منهدم شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان از انهدام باند سازمان‌ یافته قاچاق چوب و دستگیری ۱۰ متهم در این راستا خبرداد.
تصویر باند سازمان‌ یافته قاچاق چوب در گلستان منهدم شد

به گزارش سایت خبری پرسون از گلستان، سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب اظهار کرد: مقابله با قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی، یکی از اولویت‌های مهم پلیس در سال جاری است.

وی افزود: در همین راستا، طی روزهای اخیر و پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی و شبانه‌روزی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی موفق شدند یکی از بزرگ‌ترین باندهای سازمان‌یافته قاچاق چوب در غرب استان را شناسایی کنند.

پهلوانی نسب بیان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی هدفمند، اعضای اصلی این باند حین جابجایی ۱۵ تن چوب قاچاق در کردکوی دستگیر و ۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز در این عملیات توقیف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با بیان اینکه ارزش این مقدار چوب قاچاق برابر اعلام کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ نفر از اعضای این باند قاچاق دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

وی گفت: اعضای این باند برای حمل چوب‌های قاچاق از خودروهای مختلف و حتی حیوانات اهلی استفاده و پس از دپوی آن‌ها در محل‌هایی از قبل تعیین‌شده اقدام به انتقال چوب‌ها به همدان و تهران می‌کردند.

پهلوانی نسب تصریح کرد: برای تقویت امنیت اقتصادی همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی باید با تمام توان پای کار باشند. پلیس استان قاطعانه و برابر قانون با قاچاقچیان و سودجویان برخورد کرده و اجازه فعالیت مجرمانه به آنان نخواهد داد.

منبع:ایسنا

287547