نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

منع قانونی برای حمایتم از یک لیست در انتخابات شورا نبود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایتم از یک لیست در انتخابات شورای شهر، منع قانونی نداشت گفت: اگرچه این کار تا حالا در زنجان عرف نبود.
تصویر منع قانونی برای حمایتم از یک لیست در انتخابات شورا نبود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مصطفی طاهری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حمایت از یک لیست خاص در انتخابات هیچ خیری برای نماینده ندارد ولی اینکه چرا ما چنین کاری کردیم برای این بود فکر می کنیم پتانسیل‌های زیادی در شورا و شهرداری برای ارائه خدمات است.

وی اظهار داشت: هم اکنون بودجه نقدی شهرداری زنجان حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است که قابل مقایسه با بودجه کم دولتی نیست و می‌توان از این ظرفیت برای حل مشکلات مردم استفاده کرد.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به روند تهیه لیست در انتخابات شورا اشاره و تصریح کرد: در انتخابات شورای شهر، اعتقاد ما از قبل بر این بود که بهترین حالت این است که یک تیم، مسوولیت را بر عهده بگیرد تا هم برنامه‌هایش را به صورت یک مجموعه ارائه بدهد و هم پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: ما ماه‌ها قبل از انتخابات از طریق تشکل‌ها و جریانات حزب اللهی و انقلابی دنبال این بودیم که چنین کاری انجام شود چرا که این خلأ وجود داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا تعداد زیادی از دوستان از جمله برخی از اعضای شورای فعلی را تشویق کردیم تا بیایند چنین تیم و مجموعه‌ای را تشکیل دهند.

طاهری به شکل گرفتن لیست های های مختلف در انتخابات شورای شهر اشاره کرد و اظهار داشت: جریان انقلابی، احزاب و گروهها که از شاخص های آنها می توان به شورای ائتلاف و شورای وحدت اشاره کرد، دنبال ارائه یک لیست واحد بودند، ما هم البته از این موضوع استقبال کردیم به رغم اینکه به کارایی این روش اعتقاد نداشتیم و مایل بودیم نفرات لیست از قبل یک تیم باشند نه اینکه از بین کاندیداها، ۹ نفر را برای لیست انتخاب شوند.

وی افزود: به هر حال ما این رویه دوستان را قبول کردیم و قرار شد از بین ۳۰ کاندیدا، ۹ نفر را برای لیست نهایی انتخاب کنند، در این راستا اعضای شورای ائتلاف نیروی انقلاب و شورای وحدت اصول‌گرایان استان با رأی خود به لیست نهایی رسیدند، ولی برای لیست نهایی، از نیروهای خودشان انتخاب کردند. اگر چه انتخاب آنها قابل احترام بود ولی دیگر این مسیری که رفتند مسیری که مربوط به کل جریان انقلاب باشد نبود چون فقط فهرست نهایی را از بین اعضای خودشان انتخاب کردند.

طاهری اظهار داشت: افراد مورد نظر ما جزو لیست شورای ائتلاف و وحدت نبود، از این رو دیگر حجت بر ما تمام شد که اینها دنبال وحدت و لیست واحد نبودند فقط دنبال این بودند که نفرات از اعضای خودشان باشد.

منبع: ایرنا

328403