دلخوش در گفت‌و‌گو با پرسون؛

محدودیت سنی نامزدهای ریاست جمهوری معقول است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اعلامی از سوی شورای نگهبان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری، مراجعات بی‌مورد را کاهش می‌دهد و در جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه است.
تصویر محدودیت سنی نامزدهای ریاست جمهوری معقول است

سید کاظم دلخوش اباتری، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون، گفت: قانون انتخابات در مجلس نهایی نشده است و شورای نگهبان بر اساس اختیارات خود سن و سواد نامزدهای ریاست جمهوری را مشخص کرده است. ضمن این که عنوان رجال سیاسی را در قانون کشور مشخص است و یک فرد بی سواد رئیس جمهور نمی‌شود.

دلخوش با بیان این که شرایط اعلامی از سوی شورای نگهبان را قبول دارم، گفت: این شرایط مراجعات بی مورد را کاهش می‌دهد و در جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه است.

وی در خصوص محدودیت سنی ایجاد شده گفت: سن 40 سال معقول است و کمتر از آن نمی‌تواند رئیس جمهور باشد. در دوره‌های مختلف کسانی کاندید می‌شدند که برندگی لازم برای نقش ریاست جمهوری را نداشتند. ضمن این که میزان سواد مشخص و ربطی به پیر و جوان بودن ندارد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: انتخابات شوراها باعث حضور مردم پای صندوق می‌شود. البته وزارت کشور باید طرح خود را و امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را مشخص کند.

287027