مدیرکل بنیاد مسکن گیلان:

احداث ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین در سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با اشاره به شاخص ۴۶ درصدی برخورداری این نهاد از تخصیص های سال جاری از آغاز احداث ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان خبر داد و گفت: سال گذشته اعتبار استانی ۲۰ میلیارد تومانی داشتیم، اما با توجه به تعاملات خوب بنیاد مسکن در سطوح محلی و به کمک اوراق خزانه توانستیم این منابع را به ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی افزایش دهیم که معادل چهار برابر است.
تصویر احداث ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین در سال جاری

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمد اکبرزاده در جلسه تودیع و معارفه رئیس بنیاد مسکن شهرستان لنگرود که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، سیاست دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را جوان گرایی دانست و اظهار کرد: مدیران جوان بنیاد مسکن علاوه بر فعالیت در حوزه مرتبط با تحصیلات خود، در سایر حوزه های بنیاد نیز سلسله مراتب را طی می کنند تا آماده مدیریت شوند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از چهار دهه فعالیت در عرصه های مختلف از یک مقبولیت عام در همه دولت ها برخوردار است، افزود: بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی همواره همکار و یاور دولت ها در عرصه های عمرانی و آبادانی بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با اشاره به شاخص ۴۶ درصدی برخورداری این نهاد از تخصیص های سال جاری، تصریح کرد: سال گذشته اعتبار استانی ۲۰ میلیارد تومانی داشتیم، اما با توجه به تعاملات خوب بنیاد مسکن در سطوح محلی و به کمک اوراق خزانه توانستیم این منابع را به ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی افزایش دهیم که معادل چهار برابر است.

اکبرزاده، با بیان اینکه اعتبارات بنیاد مسکن بر اساس شاخص جمعیت و محرومیت توزیع می شود، گفت: قبل از دولت تدبیر و امید یک عقب ماندگی در طرح های هادی داشتیم که در حال حاضر این شاخص به دو برابر افزایش یافته است.

وی از آغاز احداث ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین در سال جاری در گیلان خبر داد و متذکر شد: احداث ۳۰۰۰ واحد دیگر را سال گذشته آغاز کردیم که در مجموع گام بلندی برای محرومیت زدایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن نیز ۱۵۵۰ واحد را با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی بر عهده داریم، خاطرنشان کرد: شهرستان لنگرود از سطح سه به سطح دو در برخورداری از شاخص ها ارتقا پیدا کرده و امیدواریم شاهد ارتقای سایر شاخص ها در این شهرستان باشیم.

رحیم حیدری، فرماندار لنگرود نیز، همه طرح های توسعه ای را مرتبط با بنیاد مسکن دانست و عنوان کرد: متاسفانه محدودیت های مالی و اعتباری روند اجرای پروژه های عمرانی را با کندی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه یک مدیر نباید زمینه یاس و نا امیدی مردم را فراهم کند، گفت: هنر مدیریت این است که از تمام ظرفیت ها برای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم و امر توسعه را فقط به منابع مالی گره نزنیم.

فرماندار لنگرود، یکی از مشکلات حوزه بنیاد مسکن شهرستان را عدم تسریع در واگذاری سند روستایی به ویژه در روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دانست و یادآور شد: خواستار افزایش جذب اعتبارات ملی در اجرای پروژه های عمرانی و تهیه و بازنگری طرح های هادی روستایی هستیم.

در پایان این جلسه مصطفی احمدی به عنوان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان لنگرود منصوب شد.

منبع: ایسنا

286975

مطالب مرتبط