رئیس پلیس فتا استان زنجان هشدار داد:

ترفند جدید مجرمان سایبری در برداشتن کلاه کاربران

آدینه لو گفت: کلاهبردارن سایبری با ترفند تمدید آگهی و جلوگیری از حذف آن در سایت دیوار نسبت به برداشتن کلاه کاربران این سایت اقدام می‌کنند.

تصویر ترفند جدید مجرمان سایبری در برداشتن کلاه کاربران

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سرهنگ آدینه‌لو رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک ترفندی برای کلاهبرداری از شهروندان است، لذا کاربران به یاد داشته باشند درج و تمدید آگهی در سایت‌های درج آگهی رایگان، بدون پرداخت هرگونه هزینه است مگر اینکه بخواهند آگهی آن‌ها به صورت ویژه نمایش داده شود.

او افزود: متاسفانه نا‌آشنایی کاربران در خصوص درج رایگان آگهی باعث شده تا مجرمان سایبری از این امر سوء‌استفاده کرده و با ترفند‌های مختلف از جمله پرداخت هزینه درج یا تمدید آگهی اطلاعات بانکی کاربران را با هدایت آن‌ها به درگاه‌های فیشینگ سرقت کنند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: در این ترفند کلاهبرداری، پس از درج آگهی توسط کاربر و گذشت چند روز از درج آن، پیامکی تحت عنوان انقضای مهلت آگهی و جلوگیری و از پاک شدن آگهی به کاربر ارسال و درخواست می‌شود برای تمدید آگهی مبلغی را از طریق لینک درگاه بانکی ارسال شده واریز کنند.

سرهنگ آدینه‌لو ادامه داد: درگاه‌های جعلی طوری طراحی شده‌اند که با ورود اطلاعات حساب بانکی توسط کاربر، پیغام خطا در انجام تراکنش برای مخاطب ارسال و مجرمان با استفاده از اطلاعات سرقتی، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می کنند.

او با بیان اینکه برای پیشگیری از برداشت غیرمجاز فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌های ارسال شده از سوی افراد ناشناس به‌صورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید، گفت: شهروندان تمامی مراحل درج آگهی و پرداخت‌های تعیین شده را صرفاً از طریق درگاه‌های بانکی داخل اپلیکیشن‌ها انجام دهند.

رئیس پلیس فتا زنجان افزود: شهروندان در صورت برخورد با موارد مشکوک موضوع را از طریق ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی در میان بگذارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

286972