سبزعلیپور در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش دوم

مدیرنماها، مردم را از فضای انتخابات دلسرد کردند

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: خیانت و عملکرد بد مدیرنماها با حقوق‌های نجومی است که باعث دلسردی مردم از انتخابات شده است. کسانی که به جیب خود فکر می‌کنند؛ منافع ملی را فدا می‌کنند.
تصویر مدیرنماها، مردم را از فضای انتخابات دلسرد کردند

محمدرضا سبزعلیپور، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، در خصوص فضای این دور از انتخابات ریاست جمهوری گفت: شرایطی که به وجود آمده، در ایجاد فضای سرد انتخابات موثر است. کرونا، مهم ترین عامل ایجاد چنین فضایی است. سیستم و دستگاه‌های اجرایی که قصد برگزاری انتخابات را دارند، درگیر این موضوع هستند که انتخابات چگونه برگزار شود که مردم بیشترین حضور و کمترین لطمه را داشته باشند.

سبزعلیپور بیان کرد: ممکن است برخی از افراد رغبتی به حضور در صف‌های رای گیری به دلیل شرایط کرونایی نداشته باشند. ضمن این که بخش دیگر فضای سرد انتخاباتی، به دلیل عملکرد دولت وسیاستمداران است که باعث گریز مردم از رای دادن شده است.

وی ادامه داد: باید اعتماد مردم برای مشارکت در انتخابات جلب شود. متأسفانه دولت با عملکرد خود باعث ناراضی کردن مردم شده است. نظام با تدبیر خود می‌تواند شور و هیجان را مجدد در فضای انتخاباتی خلق کند. حاکمیت می تواند مردم را امیدوار به عرصه انتخابات و رأی گیری کند.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران افزود: مردم وقتی می‌بینند رأی آنها تاثیری ندارد، خسته می‌شوند. مردم به امید بهبود وضعیت و ضعف دولت قبلی در انتخابات شرکت می‌کنند و وقتی کاندیدای ریاست جمهوری، بعد از پیروزی به وعده‌های خود عمل نمی‌کند، اوضاع خراب می‌شود، سفره مردم کوچک و مردم به زیر خط فقر سقوط می‌کنند و آنها ناامید می‌شوند.

سبزعلیپور تصریح کرد: زمانی که یک رئیس جمهور کارنامه قابل قبولی ارائه نمی‌دهد؛ مردم به این نتیجه می‌رسند که رئیس جمهور بعدی نیز تفاوتی ایجاد نخواهد کرد و در نهایت رأی نمی‌دهند.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در پایان گفت: این خیانت و عملکرد بد مدیرنماها با حقوق‌های نجومی است که باعث دلسردی مردم شده است. کسانی که به جیب خود فکر می‌کنند؛ منافع ملی را فدا می‌کنند.

286846