براساس آمارهای اقتصادی؛

کردستان در جایگاه دوم تورم کشور

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: در آمارهای ماه گذشته، استان کردستان در بحث تورم نقطه به نقطه در جایگاه چهارم کشور بود و اکنون این جایگاه به رتبه دوم رسیده است.
تصویر کردستان در جایگاه دوم تورم کشور

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهرام نصراللهی؛ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آمارهای ماه گذشته استان کردستان در بحث تورم نقطه به نقطه در جایگاه چهارم کشور بود و اکنون این جایگاه به رتبه دوم رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: از سوی دیگر شاخص‌های تورمی در کشور نسبت به دور مشابه سال گذشته تورم بیشتر را نشان می‌دهد به گونه‌ای که این عدد امسال در کردستان به 6.3 درصد رسیده است و از میانگین کشوری بسیار بالاتر است.

نصراللهی ادامه داد: لذا بر این سال در بحث تورم نقطه به نقطه در کردستان، فروردین ماه جاری این عدد 57 درصد را نشان می‌دهد یعنی در اسفندماه سال گذشته این عدد 57.7 و در فروردین ماه امسال این عدد تورمی 57 درصد را نشان می دهد.

این مقام اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: البته در بحث کلان کشوری تورم در بحث نقطه به نقطه در حدود 48.7 درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: اما در بحث تورم کلی در فروردین ماه سالجاری کردستان در جایگاه دهم رتبه کشوری قرار داشته است.

آیین مهر ـ استان کردستان

286455