فلاحی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

دولت در ارائه لایحه رتبه‌بندی معلمان وقت کشی کرد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: منابع مالی کافی برای تحقق لایحه بندی رتبه‌بندی معلمان اختصاص داده نشده است. دولت نمی‌تواند رتبه بندی را ناقص اجرا کند؛ بنابراین بودجه کامل نیاز است که حدود 16 هزار میلیارد تومان می‌باشد.
تصویر دولت در ارائه لایحه رتبه‌بندی معلمان وقت کشی کرد

احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: لایحه رتبه بندی معلمان چندین سال است که مطرح است و دولت دوازدهم بعد از بحث‌های فراوان در روزهای پایانی دوره خود به مجلس ارسال کرده است.

فلاحی ادامه داد: این لایحه توسط مجلس وصول شده و باید در کمیسیون آموزش بررسی و چکش کاری‌های لازم انجام شود. لایحه ارائه شده توسط دولت اشکالات بسیاری دارد که باید اصلاح و سپس در صحن مجلس تصویب شود.

وی افزود: مهم ترین مشکل اجرای این لایحه بحث بودجه است. در بودجه سال 1400، 5200 میلیارد برای این موضوع اختصاص داده شده که 50 درصد منابع لازم نیز نیست. دولت ‌نمی‌تواند رتبه بندی را ناقص اجرا کند؛ بنابراین بودجه کامل نیاز است که حدود 16 هزار میلیارد تومان می‌باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مجلس امیدوار است با تأمین مبلغ بودجه، معلمان طعم شیرین رتبه بندی را در سال 1400 مشاهده کنند و آرزوی چندین ساله آنها محقق شود.

فلاحی در خصوص جزئیات این لایحه گفت: آموزش و پرورش باید شایستگی‌های هر معلم به لحاظ سوابق، رتبه علمی و مدارک را در نظرگرفته و متناسب با این موارد حقوق و مزایای معلمان را پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش در خصوص احتمال تعویق کنکور، گفت: احتمال تغییر تاریخ آزمون‌های سراسری ضعیف است و سال گذشته نیز تصمیم اشتباهی در این خصوص گرفته شد. البته تصمیم گیرنده اصلی این موضوع، ستاد ملی مقابله با کرونا است و مجلس نمی‌تواند بحث تعویق آزمون‌ها را پیش بینی کند.

286232