مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران در اراک:

در سال جاری بالغ بر ۱۸۵ هزار تن تولید خواهیم داشت

مدیر عامل شرکت املاح معدنی ایران در اراک، گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بالغ بر ۱۸۵ هزار تن تولید سولفات سدیم در دو شهرستان اراک و گرمسار داشته باشیم.
تصویر در سال جاری بالغ بر ۱۸۵ هزار تن تولید خواهیم داشت

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، هوشنگ فرجی در جمع خبرنگاران افزود: شرکت املاح معدنی ایران در دو شهرستان اراک و گرمسار دو مجتمع تولیدی دارد که در اراک دو کارخانه تولیدی تولید سولفات سدیم و در گرمسار یک کارخانه تولید سولفات سدیم و دو کارخانه تولید نمک را شامل می شود.


وی ابراز کرد: دو پروژه در منطقه گرمسار شامل تولید سولفات پتاسیم و کلرید کلسیم و یک طرح توسعه نمک در حال اجرا داریم که فاز اول آن در شهریور یا مهر ماه سال جاری اجرایی می شود.


فرجی میزان سرمایه گذاری این پروژه ها را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد این مبلغ از تسهیلات بانک ها و مابقی از منابع داخلی و سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی تامین خواهد شد.


مدیر عامل شرکت املاح معدنی ایران ادامه داد: به دنبال توسعه طرح سولفات سدیم در اراک هستیم که اگر همکاری ارگان های استان و محیط زیست باشد یک کارخانه جدید نیز در این شهرستان راه اندازی می کنیم.


فرجی یادآور شد: حدودا در دو شهرستان ۶۰۰ نفر پرسنل داریم که در سه شیفت کار می کنند و حدود ۹۰درصد سولفات سدیم کشور را تامین می کنیم که از بزرگترین و با کیفیت ترین کارخانه های تولید سولفات سدیم در منطقه خاورمیانه بشمار می رویم و جز بزرگترین کارخانه تولید نمک تصفیه در ایران نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه سولفات سدیم ۴۰ درصد از حجم پودرهای شوینده را تشکیل می دهد و از کالاهای استراتژیک کشور است، بیان کرد: ۹۰درصد نیاز کشور به سولفات سدیم توسط این شرکت تامین می شود.


مدیر عامل شرکت املاح معدنی ایران در پایان گفت: گردش مالی شرکت حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در سال است که با توجه به پروژه های در دست اجرا، انتظار می رود این مبلغ در سال جاری به ۷۰۰ یا ۸۰۰ میلیارد تومان در سال برسد.

286433

مطالب مرتبط