رحیمی‌جهان آبادی:

کاخ سفید به دنبال ادامه محدودیت ها/ همه تحریم ها باید منقضی شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایالات متحده تلاش می کند با تقسیم بندی تحریم ها زمینه پابرجا بودن محدودیت ها را فراهم کند.
تصویر کاخ سفید به دنبال ادامه محدودیت ها/ همه تحریم ها باید منقضی شود

به گزارش سایت خبری پرسون، جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص روند مذاکرات وین و تشکیل کارگروه های سه گانه برای رفع تحریم ها، گفت: لغو تمامی تحریم ها از جمله اولویت های مذاکره برجامی در وین است و این در حالیست که اکنون دو دسته تحریم علیه اشخاص و سازمان ها وجود دارد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکایی ها تلاش می کنند تحریم ها را به دسته بندی های مختلف مانند حقوق بشر، هسته ای، منطقه ای و غیره تقسیم کنند لذا همین امر موجب شده روند مذاکرات کنونی طولانی شود.

وی ادامه داد: در واقع کارگروه های سه گانه در حال بررسی لغو تحریم ها هستند اما کاخ سفید تلاش می کنند تحریم هایی را در بخش های مختلف در نظر بگیرد؛ در صورت تحقق چنین موضوعی بسیاری از محدودیت ها باقی خواهد ماند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید توجه داشت مسئله راستی آزمایی از دیگر موضوعات مهم در مواجه با مذاکرات وین است که باید از سوی مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس به نظر می رسد باید تعامل و همکاری خوبی میان دولت و قوه مقننه صورت بگیرد تا شاهد برطرف شدن تحریم ها باشیم؛ به عبارتی نباید به اختلافات دامن بزنیم و زمینه خودتحریمی را ایجاد کنیم.

منبع : خانه ملت

286366