در پنجمین فصل از دور نوین پروژه چهار فصل تئاتر ایران محقق شد؛

مدال نمایشنامه برتر بر گردن نمایشنامه‌نویس زنجانی

رییس حوزه هنری استان زنجان از گزینش نمایشنامه "نامه‌پاره زیر پای زعیم" به نویسندگی آرزو بهرامی در پنجمین فصل از دور نوین پروژه چهارفصل تئاتر ایران با عنوان مدافعان سلامت خبر داد.

تصویر مدال نمایشنامه برتر بر گردن نمایشنامه‌نویس زنجانی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، امیر نعمتی روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگاران افزود: پنجمین فصل از دور نوین پروژه چهارفصل تئاتر ایران با عنوان مدافعان سلامت برگزیدگان خود را شناخت و اثر نمایشنامه‌نویس زنجانی در جمع برگزیدگان پنجمین دوره پروژه نیز خوش درخشید.

وی اضافه کرد: چاپ نمایشنامه‌های برگزیده فصل پنجم پروژه چهار فصل تئاتر ایران در اثری با عنوان مدافعان سلامت توسط انتشارات سوره مهر و از طرف دفتر مطالعات و پژوهش‌های حوزه‌ی هنری، نقطه‌ پایانی مسیر این پروژه خواهند بود که نمایشنامه‌ نامه‌ پاره زیر پای زعیم نوشته‌ آرزو بهرامی یکی از آثار برگزیده این دوره برای چاپ خواهد بود.

به گفته این مسوول، پروژه‌ چهار فصل تئاتر ایران از سال ۸۷ کار خود را آغاز کرده و در دوران فعالیت خود نتایج چشمگیری در توسعه‌ نمایشنامه‌نویسی علمی در خارج از پایتخت گرفته است.

گفتنی است، «آرزو بهرامی» یکی از نمایشنامه ‌نویسان استان زنجان است که بارها توانسته است در جشنواره‌های مختلف کشوری دیده شود.

او نوشتن را از نوجوانی با حضور در کلاس‌های استاد حسین فتاحی در زمینه داستان کوتاه شروع کرده است و پس از اتمام این دوره در جلسات نگارش داستان و نقد و بررسی آثار که به صورت خودجوش توسط داستان‌نویسان استان تشکیل شده بود، شرکت کرده است.

وی، پس از گذراندن این دوره‌ها با حضور در کلاس‌های انجمن نمایش و دوره یکساله‌ فیلم‌سازی سینمای جوان، نوشتن نمایشنامه رو آغاز کرده و تاکنون آن را ادامه داده است.

لوح افتخار از جشنواره تئاتر استان برای نمایش افسانه‌ی عشق، مقام اول کشوری مسابقات پرسش مهر برای نمایشنامه اسطوره‌ها نمی‌میرند، مقام سوم جشنواره ملی نمایشنامه‌ نویسی روح الله برای نمایشنامه زیر موازی فاصله‌ها، کسب عنوان برگزیده برای نمایشنامه‌ هارمونی خط‌ خطی‌ها در جشنواره منطقه‌ای طلوع، راه‌یابی طرح و پس از آن نمایشنامه‌ "هزار تن من" به جشنواره کشوری بسیج، راهیابی نمایشنامه‌ "مورچه‌ها روی آب" به مرحله دوم و پایانی جشنواره تئاتر مردمی و جشنواره ملی نمایشنامه ‌نویسی جامعه نگار، برگزیده شدن طرح نمایشنامه‌ی" تا ناکجای بی‌آباد" و شرکت در ورکشاپ‌های آموزشی چهار فصل تئاتر ایران بخشی از جوایز و فعالیت‌های این نمایش‌نامه‌نویس زنجانی است.

منبع: ایرنا

286331