برد گارلینگهاوس: نسبت به نتیجه دادگاه خوش بین هستم!

درگیری و کشمکش موجود بین ناظران نظارتی برجسته ایالات متحده آمریکا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمپانی ریپل لبز (Ripple Labs) بسیاری را ناامید کرده است. در حالی که تحولات حقوقی اخیر بسیار مثبت بوده است، هرچقدر حل و فصل این پرونده بیشتر ادامه پیدا کند، انتظار خواهد رفت که مسئله وضوح قانونی با مشکلات بیشتری روبرو شود.

تصویر برد گارلینگهاوس: نسبت به نتیجه دادگاه خوش بین هستم!

به گزارش سایت خبری پرسون، برد گارلینگهاوس مدیر عامل شرکت ریپل، یکی از افرادی است که چنین عقیده ای دارد. وی در طی مصاحبه اخیر خود با CNBC، عدم شفافیت قانونی در ایالات متحده را “ناامید کننده” توصیف کرد. در حقیقت، به ادعای گارلینگهاوس ناظران ایالات متحده تنها مقامات قانونی در جهان هستند که XRP را به عنوان اوراق بهادار می شناسند.

“اینجا، در ایالات متحده، مقامات شفافیت مشخصی پیرامون قوانین ارائه نمی کنند. این تنها کشور روی زمین است که ادعا می کند XRP چیزی غیر از یک ارز رمزنگاری شده است، ژاپن، انگلیس، سوئیس و سنگاپور همگی XRP را به عنوان یک ارز می شناسند. ”

حقیقتی در این مورد وجود دارد، خصوصاً اینکه این درجه از ابهامات قانونی در بقیه جهان معمول نیست. مثلاً ژاپن، سنگاپور و سوئیس، برخلاف ایالات متحده، قوانین رمزنگاری شده کاملاً مشخص و روشنی دارند، ولی در آمریکا هنوز هیچ تعریف قانونی مشخصی از دارایی های دیجیتال ندارد.

به عنوان مثال، آژانس خدمات مالی ژاپن [FSA] براساس تعاریف قانون خدمات پرداخت خود، ریپل را به عنوان یک ارز رمزنگاری شده در نظر می گیرد.

در همین مصاحبه، گارلینگهاوس به اعتبار کشورهایی مانند سنگاپور و کره برای پشتیبانی از XRP اشاره کرد. با این حال، لازم به ذکر است که این مقام ریپل (Ripple) با توجه به روند دادخواست، همچنان نسبت به روند پیشروی پرونده خوش بین است هرچند معتقد است کل این جریان، اتفاقی ناامیدکننده است.

کمبود مقررات شفاف درخصوص ارزهای رمزنگاری شده، موضوعی است که وی در گذشته نیز به آن اشاره کرده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: ambcrypto

286161

مطالب مرتبط