اصولگرایان با چهار لیست وارد گود انتخابات شورای شهر تهران خواهند شد

یادداشت/ در این دوره از انتخابات شورای شهر تهران رقابت بین نیروهای اصولگرا خواهد بود.
تصویر اصولگرایان با چهار لیست وارد گود انتخابات شورای شهر تهران خواهند شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در این دوره از انتخابات شورای شهر تهران رقابت بین نیروهای اصولگرا خواهد بود ۱. ( لیست ائتلاف نیروهای انقلاب با مسئولیت چمران و سروری و حداد ) ۲. ( شورای وحدت با مسئولیت پورمحمدی، متکی، باهنر، طلایی) ۳.( جبهه پایداری با مسئولیت محصولی) ۴. ( جبهه حامیان قانون و لیست مدیران متخصص شهر تهران با مسئولیت حسن لطفی)

۱_ ائتلاف نیروهای انقلاب با فراخوان ثبت نام در سامانه این ائتلاف، به دنبال یک فرایند جدید، برای انتخاب کاندیداها برای لیست ۲۱ نفره هستند و آقای سروری دبیر و عضو شورای ائتلاف گفته است این فرایند کاملا شفاف و انتخاب کاندیدای مورد نظر و رای دادن آنلاین است و باید دید این قضیه چقدر صحت دارد، البته منتقدین این فرایند را یک بازی سیاسی و غیرقابل اعتماد میدانند و تاکید می کنند که از قبل تر سهمیه بندی اتفاق افتاده است و لیست ۲۱ نفره منتخبین شورای ائتلاف نیروهای ائتلاف مشخص شده است.

۲_شورای وحدت هم چند ماه قبل با فراخوان از احزاب و تشکل های اصولگرا خواست تا به این جریان بپیوندند و این جریان با ریاست و محوریت آیت الله موحدی کرمانی و جامعه روحانیت مبارز و احزاب و گروهای دیگر پا به عرصه انتخابات گذاشت و با فرایند انتخاب اصلح خواست تا احزاب و جریاناتی که با این شورا همراه شده اند هر کدام نام ۲۱ نفر کاندیدای خود را به شورای عالی وحدت اعلام کنند و رفته رفته تعداد این افراد را کم کنند تا به ۲۱ نفر منتخب برسند.

خبرها حاکی از آن است که این تعداد به ۶۰ نفر رسیده است. البته باز اعضای شورای عالی وحدت تعیین کننده خواهد بود و آن ۲۱ منتخب را برای لیست نهایی انتخاب خواهند کرد.

۳_جبهه پایداری از جمله جریاناتی است که با آرامش و دور از فضاسازی ها و حواشی به کار خود ادامه می دهد و حتما برنامه مفصلی برای انتخابات شورای شهر تهران دارد، محصولی دبیر جبهه پایداری گفته است که به دنبال فرد اصلح هستیم و در انتخابات شورای شهر فعالانه عمل خواهیم کرد، ولی فعلا اخبار دقیقی از این جریان به گوش نمیرسد، ولی جبهه پایداری در تدارک لیست نهایی است.

۴_ جبهه حامیان قانون هم تفکر خود را نزدیک به نیروهای انقلابی و جهادی می داند ولی تخصص محور عمل می کند؛ از ماهها پیش با دستور العملی به کمیته شهری این جریان و با کمک کمیته های عمران، محیط زیست، مهندسین، فرهنگی و نخبگان و همراهی اساتید دانشگاهی، نخبگان شهری، لیست تخصصی با عنوان (مدیران متخصص شهر تهران) را در حال نهایی کردن است، رئیس شورای سیاست گذاری مدیران متخصص شهر تهران تاکید دارد که باید شهر را غیر سیاسی و تخصصی اداره کرد و کار را به خود مجموعه پرسنل شهرداری سپرد و از سهم خواهی پرهیز کرد، حسن لطفی در مصاحبه اخیرش گفته بود لیست انتخاباتی ما بعد از احراز صلاحیت ها و دعوت از متخصصین حوزه شهری و مصاحبه با نامزدها در کمیسیون های مربوطه تشکیل شده و بدون شتابزدگی لیستی تخصصی و کارآمد تهیه خواهد شد.

نویسنده: سینا ادیب

286077