سر نخ مشکلات نانوایان زنجانی به کیفیت پایین آرد رسید

مساله کیفیت پایین آرد در استان زنجان طی این ایام در حالی مطرح شده است که طی هفته های گذشته مسئولان استانی با تصمیمات خود، این قشر زحمتکش را آزرده خاطر کرده اند.
تصویر سر نخ مشکلات نانوایان زنجانی به کیفیت پایین آرد رسید

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، موضوع کمبود آرد، گرانی بیش از دو برابری حمل آرد و در نهایت کم بودن کیفیت آرد این روزها در استان زنجان به بحث داغی تبدیل شده است. اعتصاب کارخانه‌های آرد در زنجان از یک سو و اعتراض خبازان به گرانی حمل آرد از سوی دیگر سبب شده است که این روزها بازار زنجان باز هم روزهای پرتلاطمی را تجربه کند. البته این روزها بحث کیفیت آرد هم به دو موضوع بالا اضافه شده است.

واگذاری بدون مناقصه شرکت حمل و نقل آرد به یکی از شرکت‌ها و افزایش بیش از دو برابری حمل آرد در سال جاری یکی از مشکلات جدی خبازان زنجانی در روزهای اخیر بود به طوری که نانوایان اعلام کردند که افزایش بیش از 100 درصدی کرایه حمل و نقل، ما را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد. البته هنوز مسئولان مربوطه در این زمینه واکنشی ارائه نکرده‌اند و گویا سکوت را به پاسخ ترجیح داده‌اند.

حال یکی از موضوعات جدیدی که این روزها سبب اعتراض شهروندان زنجانی و همینطور نانوایان در ایام ماه مبارک رمضان شده بحث کیفیت پایین نان در استان زنجان است.

علی.ح یکی از نانوایان زنجانی اظهار داشت: در روزهای اخیر کیفیت آرد به شدت در استان زنجان پایین آمده و همین کیفیت پایین آرد تاثیر 100 درصدی را بر روی کیفیت نان گذاشته است. پایین آمدن کیفیت نان سبب اعتراض و ناراحتی شهروندان شده و جالب است که برخی از شهروندان نانوا را متهم و مقصر پایین آمدن کیفیت نان می‌دانند.

وی افزود: البته این موضوع را به اتحادیه نانوایان گزارش داده‌ایم و رئیس اتحادیه هم قول پیگیری این موضوع را داده است. امیدواریم هرچه سریعتر موضوع کیفیت آرد حل شود.

از سوی دیگر کمال الماسی رئیس اتحادیه نانوایان استان زنجان اظهار کرد: متاسفانه در روزهای اخیر نانوایان زنجانی با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. هنوز دلیل چرایی واگذاری حمل و نقل آرد به یک شرکت بدون مناقصه مشخص نشده و ما پیگیر این موضوع هستیم.

وی در ادامه به پایین آمدن کیفیت آرد در استان اشاره کرد و گفت: کیفیت آردهای استان از لحاظ پایین بودن گلوتن آرد نانوایان را در پخت نان با مشکل مواجه کرده و همین موضوع سبب نارضایتی شهروندان شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان استان زنجان ادامه داد: همینطور همین کیفیت پایین آرد سبب بی‌کیفیتی نان و ضایعات نان و آرد شده است که از اداره غله درخواست کرده‌ایم هرچه سریعتر به این مشکل رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: گندم تولید شده در استان زنجان یک گندم معمولی است که متاسفانه این گندم با گندم‌های قدیمی و خراب مخلوط شده و دقیقا همین امر سبب پایین آمدن کیفیت آرد شده است. مسئولان اداره غله وعده داده‌اند هرچه سریعتر گندم خارجی را تهیه خواهند کرد تا این گندم را به گندم مخلوط شده اضافه کنند. البته امیدواریم وعده مسئولان اداره غله در حد وعده باقی نماند و مشکلات آرد در زنجان هرچه سریعتر حل شود.

حال با این تفاسیر مشخص است که در روزهای اخیر نانوایان زنجانی با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و جالب است که این مشکلات به خاطر سو مدیریت مسئولان مربوطه سرچشمه گرفته است. از آنجایی که نان یکی از مواد غذایی مهم در جامعه محسوب می‌شود امیدواریم هرچه سریعتر مسئولان به این مشکلات خاتمه دهند.

منبع: تسنیم

285961

مطالب مرتبط