رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبرداد:

زمینه اشتغال برای 4300 نفر در بخش باغداری استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با عملی شدن انتقال آب سد آزاد به باغات کردستان به صورت مستقیم برای 4300 نفر در بخش باغداری و کشاورزی در سطح این استان شغل پایدار ایجاد می‌شود.

تصویر زمینه اشتغال برای 4300 نفر در بخش باغداری استان

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محمدفرید سپری؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان امروز در جلسه فنی پروژه رودخانه‌های غرب و شمال غرب کشور اظهار داشت: براساس برآوردهای صورت گرفته 4300 هکتار از کار توسعه باغ‌های استان کردستان با استفاده از سد «آزاد» انجام می‌گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برای انتقال آب سد آزاد کردستان به باغات مذکور تاکنون بیش از 130 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

سپری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این پروژه مهم در استان توسط مدیران ارشد همواره پیگیری و رصد می‌شود، تاکید کرد: در صورتی که بتوانیم که این پروژه را به معنای واقعی در سطح کردستان انجام دهیم زمینه ایجاد مشاغل پایدار زیادی در بخش کشورزی کردستان را ایجاد کرده‌ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: روستاهای هدف در این برنامه شامل «شویشه»، «طاله وران»، «قاسم آباد»، «تیژتیژ» و « حسن جادار» می‌باشند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در فاز دوم این طرح بیش از 2200 هکتار باغات روستاهای مذکور از آب سد آزاد کردستان استفاده خواهند کرد.

سپری گفت: با عملی شدن این کار می‌توانیم به صورت مستقیم برای 4300 نفر در بخش باغداری و کشاورزی در سطح استان کردستان شغل پایدار ایجاد نماییم.

آیین مهر ـ استان کردستان

285950