وزیر بهداشت اشاره کرد:

نقش مهم دانشمندان ایمنی‌شناسی در مقابله با کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی ایمونولوژی نوشت: دانشمندان ایمنی‌ شناسی می‌توانند نقش مهمی در مقابله با این ویروس منحوس و همچنین سایر ویروس‌ها و بیماری‌ها ایفا کنند.
تصویر نقش مهم دانشمندان ایمنی‌شناسی در مقابله با کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، «سعید نمکی» در پیام خود تصریح کرد: نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، روز جهانی ایمنی شناسی، امسال نیز کماکان با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا همراه است. علم ایمنی شناسی و اساتید دانشمند و محققین و دانشجویان فعال این رشته در ماه‌های اخیر در حوزه پیشگیری با طراحی و تولید انواع واکسن‌ها در زمینه تشخیص با ابداع و تولید انواع کیت‌های تشخیصی و در وادی درمان با روش‌های گوناگون توانستند و همچنان می‌توانند نقش مهمی در مقابله با این ویروس منحوس و سایر ویروس‌ها و بیماری‌ها ایفا کنند.

وزیر بهداشت در این پیام خاطر نشان کرد: چنانکه تا امروز همکاران ایمنی شناس در سراسر کشور گام‌های بلندی در این زمینه‌ها برداشته‌اند و چشمان منتظر جامعه لحظه لحظه این تلاش‌ها را به رصد نشسته و البته امروز امیدوارانه‌تر از هر روز، دل در گروی توفیق آن بسته است و رسیدن به قله‌های اوج افتخار ملی از مسیر دانش و فناوری بویژه در ساخت واکسن‌های ایرانی قریب می‌نماید.

نمکی همچنین ضمن تبریک این روز به همه همکاران ایمنی شناس، دانش پژوهان و دانشجویان این حوزه از علوم پزشکی گفت: مزید توفیقات ایشان در خدمت به جامعه بشری را از درگاه حضرت احدیت مسألت دارم.

285757