مهدی شکیبایی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

خیانت کشورهای عربی به فلسطین عامل تداوم سیاست تخریب و مصادره رژیم صهیونیستی

برخی از کشورهای عربی به مسئله فلسطین خیانت کردند، مسئله قدس و مسجدالاقصی را به فراموشی سپردند و وارد یک روند عادی‌سازی با این رژیم صهیونیستی شدند. رژیم صهیونیستی از این فرصت سو استفاده کرده و سیاست تغییر ماهیت قدس به عنوان قبله اول مسلمانان جهان را در پیش گرفته و به سیاست اصلی تخریب و مصادره زمین‎های فلسطینی به ویژه قدس مبادرت می‌کند.
تصویر خیانت کشورهای عربی به فلسطین عامل تداوم سیاست تخریب و مصادره رژیم صهیونیستی

مهدی شکیبایی قائم ‌مقام جمعیت دفاع از مردم فلسطین در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص فشار بر فلسطینی‌ها بیان کرد: رژیم صهیونیستی طی ۷۰ و اندی سالی که از تأسیس آن می‌گذرد، رکن رویارویی خود با مسئله فلسطین را بر دو اساس تخریب و مصادره و کشتار فلسطینی‌ها قرار داده است. طی روزهای اخیر نیز که شاهد درگیری‌هایی در دو شهر یافا و قدس بودیم شاهد اعتراض فلسطینی‌ها به این سیاست رژیم صهیونیستی بودیم.

شکیبایی افزود: متأسفانه برخی از کشورهای عربی به مسئله فلسطین خیانت کردند، مسئله قدس و مسجدالاقصی را به فراموشی سپردند و وارد یک روند عادی‌سازی با این رژیم صهیونیستی شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: رژیم‌ صهیونیستی از این خیانت کشورهای عربی استفاده کرده و به سمت یهودی‌سازی و تغییر آثار باستانی اسلامی به ویژه در قدس و شهر یافا که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای عربی در دنیای عرب است اقدام کرده است. از این رو همانند روزها و سال‌های گذشته، امروز نیز فلسطینی‌ها در عرصه میدانی هستند و علیه جنایاتی که علیه هویت اسلامی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، مقابله می‌کند.

قائم ‌مقام جمعیت دفاع از مردم فلسطین در پایان گفت: در پی اتفاقاتی که در منطقه رخ داده و با توجه به مشغول شدن کشورهای عربی به همدیگر، رژیم صهیونیستی از این فرصت سو استفاده کرده و سیاست تغییر ماهیت قدس به عنوان قبله اول مسلمانان جهان را در پیش گرفته و به سیاست اصلی تخریب و مصادره زمینهای فلسطینی به ویژه قدس مبادرت می‌کند. در مقابل نیز امروز شاهد هستیم که فلسطینی‌ها وارد میدان شده‌اند و در حال مقابله با این سیاست هستند.

285722