حاجی دلیگانی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

استیضاح ظریف بعید است/ تحقیق از مرکز استراتژیک ریاست جمهوری اولویت است

یک نماینده مجلس با بیان این که بحث استیضاح وزیر خارجه بعید است؛ گفت: تحقیق و تفحص از مرکز تحقیقات استراتژیک دولت انجام می‌شود و مجلس موارد نظارتی، تذکر و سوال در این خصوص را مطرح می‌کند.
تصویر استیضاح ظریف بعید است/ تحقیق از مرکز استراتژیک ریاست جمهوری اولویت است

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص سوالی راجع به واکنش مجلس به فایل صوتی منتشر شده از وزیر امور خارجه به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: مجلس در این رابطه سوالات، تذکرات و موارد نظارتی را مشاهده می‌کند.

حاجی دلیگانی افزود: نمایندگان مجلس از بعد امنیتی به این موضوع نگاه می‌کنند. این اتفاق برخلاف منابع و مسائل امنیتی و یک حفره‌ای است که باعث تهدید برای کشور می‌شود. این مسئله در حال پیگیری است تا مشخص شود به مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری چه کسانی رفت و آمد داشتند و با چه سوابقی مشغول به کار بوده‌اند که چنین وضعیتی برای کشور رخ داده است.

وی در ادامه گفت: ممکن است در انتشار فایل مصاحبه وزیر امور خارجه اهمال کاری صورت گرفته باشد و یا نوع کسانی که در این موضوع دخیل بوده‌اند؛ افراد با سابقه روشنی نباشند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که کل پروژه مصاحبه با وزرای دولت دوازدهم به قصد ارسال و انتشار شکل گرفته باشد. ضمن این که رئیس دفتر رئیس جمهور با اجرای این برنامه مخالف بوده اما در نهایت انجام شده است.

حاجی دلیگانی با بیان این که پروژه با هزینه دو و نیم میلیاردی انجام شده است؛ گفت: با وجود این که از بیت المال برای این برنامه هزینه شده؛ به یک اتفاقی در جهت ضرر به منافع ملی کشور تبدیل شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به شرایط موجود کشور و بحث مذاکرات وین گفت: هر چند تا به حال نتیجه روشنی از مذاکرات اعلام نشده است؛ اما به دلیل برخی ملاحظات استیضاح ظریف بعید است.

285689