قدیری ابیانه در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش دوم

مردم مراقب فریب کاری برخی افراد در انتخابات باشند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ایام انتخابات زمان فریب دادن و فریب خوردن است؛ مردم باید با بصیرت در انتخابات شرکت کنند و توطئه بیگانگان را خنثی کنند. 
تصویر مردم مراقب فریب کاری برخی افراد در انتخابات باشند

محمد حسن قدیری ابیانه، تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص فضای انتخاباتی کشور به خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون، گفت: عوامل مختلفی در فضای سرد انتخاباتی کشور موثر است. مهم ترین عامل عملکرد افتضاح دولت است. مردم در دو دوره به روحانی اعتماد کردند که جزء دروغ، فریب، وعده و توهین چیز دیگری نصیب‌شان نشد.

قدیری ابیانه افزود: تشدید شیوع کرونا به دلیل عدم مدیریت دولت وعدم رعایت کامل توسط مردم نیز از عوامل دیگر موثر در فضای انتخاباتی کشور است. کسانی که مایل به شرکت مردم در انتخابات نیستند؛ به وضعیت فعلی دامن می‌زنند. چه بسا کسانی در دولت وجود داشته باشند که کرونا را بهانه‌ای برای تعویق انتخابات کنند.

وی ادامه داد: البته انتخابات در زمان مقرر برگزار خواهد شد؛ اما مشارکت مانند گذشته نخواهد بود. البته ممکن است دراین مدت باقی مانده تا انتخابات شرایط متفاوت شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: رسانه‌های بیگانه، آمریکا، اسرائیل، ارتجاع عرب و ضدانقلابیون در حال ترغیب مردم به عدم مشارکت در انتخابات هستند. آنها به این نتیجه رسیده اند که اصلاح طلب‌ها و اعتدال‌گرا‌ها شانسی برای پیروزی ندارند. در حالی که همین گروه‌ها در سال 88 و 96 مردم را به مشارکت و رأی به موسوی و روحانی دعوت می‌کردند.

قدیری ابیانه بیان کرد: برخی رسانه‌ها به دلیل این که امیدی به پیروزی اصلاح طلبان نداردند؛ مردم را نسبت به آینده ناامید می‌کنند. البته این مسئله به نفع نیروهای انقلاب است.

وی گفت: مردم رئیس جمهور و اعضای مجلس و شورای شهر را انتخاب می‌کنند. چنانچه از انتخاب قبلی خود راضی نیستند؛ از صندوق های رأی قهر نکنند بلکه مجدد فریب نخورند و انتخاب خود را اصلاح کنند.

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: رئیس جمهور بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران بر اساس اکثریت شرکت کنندگان در انتخابات برگزیده می‌شود و نیازی به حضور حداکثری دارندگان حق رأی نیست. ضمن این که تفاوتی در اختیارات، وظایف و مسئولیت‌های کسانی که با حداقل رأی و یا حداکثر رأی انتخاب می‌شوند؛ وجود ندارد.

قدیری ابیانه با بیان این که ایام انتخابات زمان فریب دادن و فریب خوردن است، گفت: مردم باید با بصیرت در انتخابات شرکت کنند و توطئه بیگانگان را خنثی کنند.

285049