شهردار زنجان خبر داد:

پای در رکاب دوچرخه‌؛ در مسیر اختصاصی

شهردار زنجان گفت: مسیر دوچرخه‌سواری میدان جهاد تا دانشگاه زنجان احداث خواهد شد.

تصویر پای در رکاب دوچرخه‌؛ در مسیر اختصاصی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، جلسه بررسی امکان احداث مسیر اختصاصی دوچرخه حد فاصل میدان جهاد تا دانشگاه زنجان با رویکرد ضرورت توسعه حمل و نقل پاک به ریاست شهردار زنجان و با حضور رئیس دانشگاه زنجان، پلیس راهور استان، پلیس راه استان، اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برگزار شد.

شهردار زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه ایجاد مسیر دوچرخه سواری نیاز به مصوبه شورای ترافیک استان دارد، گفت: درحال حاضر نیاز به اتخاذ تمهیدات لازم برای طرح و عملیاتی کردن موضوع داریم.

حبیب یگانه افزود: مسیر کمربندی شمالی در آخرین مصوبه شورای ترافیک اصلاح شده و عرض معبر به ۱۵۰ متر افزایش یافته است که علاوه بر هدایت خودروهای ورودی در مسیر اصلی تردد، کنارگذری برای مسیر دوچرخه سواری تعبیه می‌شود.

وی با اشاره به تعریض مسیر میانه_چیر در چهار باند، تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود مشاور انتخاب شده به مطالعات طراحی مسیر دوچرخه در طرح نیز بپردازد تا به صورت مشترک با برآورد هزینه اجرایی اقدام شود.

شهردار زنجان گفت: فاز اجرایی مسیر دوچرخه سواری برای میدان جهاد تا دانشگاه زنجان، با طراحی اولیه رفت و برگشت در ضلع جنوبی امکان پذیر است.

وی هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح مسیر دوچرخه سواری را ضروری و لازم دانست.

یگانه گفت: با اجرای طرح مسیر دوچرخه‌سواری و همچنین فرهنگ‌سازی صورت گرفته در این بخش، شهروندان به ویژه رانندگانی که تک سرنشین در سطح شهر تردد دارند، در ساعات شلوغ و پرترافیک از دوچرخه استفاده کنند.

در ادامه این جلسه نجفیان رئیس دانشگاه زنجان در سخنانی اظهار داشت: طراحی مسیر دوچرخه سواری در محل ضمن ایجاد نشاط و پویایی در احیای محور گردشگری و توسعه شهر زنجان موثر خواهد بود.

منبع: فارس

285676

مطالب مرتبط