سرنوشت مشابه 22 قاتل جیرفتی


22 قاتل اعدامی در زندان های جیرفت در یک قدمی چوبه دار بودند که زندگی آنها شکل تازه ای به خود گرفت.
تصویر سرنوشت مشابه 22 قاتل جیرفتی

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، حسین سلامی ،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: بنا به تاکیدات آیت الله رئیسی رییس قوه قضاییه؛ هرچقدر فرهنگ صلح و سازش و رضایت شاکی خصوصی به همت سازمان‌های مردم نهاد، ریش سفیدان، اطرافیان و افراد فرهیخته جامعه گسترش پیدا کند، منجر به کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری خواهد شد و این موضوع موجب رضایت خداوند، ائمه و آرامش جامعه می‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان جیرفت بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان جیرفت به صورت ویژه در راستای توسعه فرهنگ بخشش در جامعه تلاش می‌کند.

سلامی با بیان اینکه تلاش برای اخذ رضایت به همت مسئولان قضایی و کمیته صلح و سازش زندان، معتمدان محلی و مسئولان اداره زندان جیرفت انجام می‌شود، افزود: اخیرا نیز با تلاش‌های انجمن حمایت از زندانیان ، ریش‌سفیدان و همکاران زندان تلاش‌هایی در برای آزادی چند زندانی از اعدام انجام شده است.

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان جیرفت ادامه داد: پارسال در کمیته صلح وسازش این شهرستان تعداد ۲۱۵ جلسه برگزار شده که تعداد ۷۲ جلسه آن مربوط به اتهام قتل بوده و تعدادجلسات مربوط به قصاص ۵۰ مورد بوده که الحمدالله تعداد ۲۲ نفر قاتل از پای چوبه دار رهایی یافتند و درخصوص جرایم دیگر نیز ۱۴۳ جلسه برگزار شده است.

سلامی با اشاره به این‌که حکم اعدام این ۲۲ نفر پس از طی مراحل قانونی و قضایی در مرحله اجرا قرار گرفته بود، اظهار کرد: با زحمات و تلاش‌های مسئولان قضایی جیرفت، ریش‌سفیدان محلی و همکاران زندان از خانواده مقتولان رضایت گرفته شد و زندانیان در روز اجرای حکم و در پای چوبه دار از قصاص رهایی یافتند.

دادستان جیرفت ضمن ابراز خرسندی از گسترش فرهنگ گذشت و بخشش در جامعه، از تلاش‌های ریش‌سفیدان محلی و همکاران زندان جیرفت در انجام این امر خداپسندانه و خیرخواهانه تقدیر کرد

منبع:رکنا

285590