رئیس اتحادیه املاک کرج:

هیچ مرجع قضایی رأی به حکم تخلیه نمی‌دهد

رئیس اتحادیه املاک کرج گفت: امسال مالکان می‌توانند ۲۰ درصد به کرایه قبلی خود اضافه کنند و هیچ مالکی حق ندارد از آنها بخواهد خانه را تخلیه کنند.
تصویر هیچ مرجع قضایی رأی به حکم تخلیه نمی‌دهد

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، محمد قمی تصریح کرد: طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا، مستاجرین می‌توانند امسال را هم مثل سال گذشته در واحدی که اجاره کرده‌اند بمانند و هیچ مالکی حق ندارد از آنها بخواهد خانه را تخلیه کنند.

وی اضافه کرد: البته صرفاً اگر ثابت شود که مالک خانه را به فروش رسانده و یا خودش می‌خواهد در واحدی که الان مستاجر در آن ساکن است، سکونت کند، مستاجر باید خانه را تخلیه کند.

این مسئول اشاره ای به میزان افزایش کرایه‌ها در سال جاری داشت و عنوان کرد: طبق مصوبه امسال مالکان می‌توانند ۲۰ درصد به کرایه قبلی خود اضافه کنند و مستاجران می‌توانند زیر بار بیش این مبلغ نروند.

قمی ادامه داد: اگر مالکی به خاطر اینکه می‌خواهد خانه خود را با قیمت بیشتری اجاره دهد، از مستاجر شکایت کند، هیچ مرجع قضایی رأی به نفع وی صادر نمی‌کند و حکم تخلیه نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا و بسته بودن واحدهای مشاور املاک آن هم در فصل جابه جایی مشکلاتی را برای مستاجران به وجود آورده، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل درخواست داده‌ایم که مشاورین املاک هم مثل برخی صنوف وارد رسته ۱ شوند.

285219